Julafton

Publicerad 2013-12-24 20:24:00 i Haghäng,

Julaftonsmorgon innebär julritt för min del. En tradition jag haft i många år.
Detta år kände jag inte för att bjuda in någon utan ville njuta av denna julaftonsmorgon helt själv med mina älskade hästar <3
 
Sagt och gjort åkte jag ut och började med att ge de små en del av sin kraft + lite extra gott så klart ;-)
 
 
Vi var ute i lite över en timme. Bara slogsridning då Lord och Cereza gick lösa.
Vi klättrade runt i skogen och hittade en hel del nya fina viltstigar att följa :-) underbart
 
Väl tillbaka i hagen fick Lord och Cereza gå in i en avdelad del av hagen då det du är dags att Cereza slutar snutta på sin mor, hon är nu 8månader gammal och klarar sig själv men vägrar ge upp snuttandet.
Det i sin tur går hårt på Fresa som då har svårt att gå upp i vikt och bygga de så välbehövliga muskler som krävs om hon ska komma tillbaka till 100%
 
Igår hjälpte min far mig att stängsla in en tredjedel av hagen nu när jag lånat Lord ett tag som "barnvakt".
 
 
De fick resten av sin kraft i sina nu uppdelade småflockar och sen stannade jag kvar och iakttog dom en stund.
De följde lite ängslig staketet från ena änden till den andra men när Fresa sett hela hagen gick hon och Zydansie iväg en bit och ställde sig och sov i skogen.
Cereza däremot tyckte inte om det nya staketet och ropade efter sin mor när hon inte längre stod så nära. Lord följde henne och föste sedan undan henne från staketet tills det att hon lugnat sig och började beta.
 
Lämnade de sen när allt kändes lugnt och harmoniskt.
 
Hemåt för julfirande med släkt och familj <3
God jul på er alla glada där ute :-D

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2014-01-07 11:36:14

Så mysigt med en julaftonsritt!

Sv : Åh vad snällt!
Ja jätte gänra, min mail är [email protected] !
Tack så jätte mycket!
Kram!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela