hoppning utan sadel och träns

Publicerad 2013-11-15 23:46:00 i Mango,

Igår spenderade jag em/kvällen hos Mia.
Vi började med en fika och skitsnack innan vi drog ut till stallet där Mango stod och halv sov.
 
Dags för lite pedikyr för herrn.
Vi har haft en tids verkningar senMia hämtade hem honom och hans hovar har blivit så himla fina :-D vi har även haft våra diskussioner om hur man beter sig vid verkning då alla hans hyss sliter på min rygg.
 
Denna gång stod han som en staty. Han var så duktig och mysig under hela verkningen <3 duktiga pojken
 
 
 
 
Vi pausade med lite mat innan det blev ett litet pass på ridbanan. Dax för lite löshoppning/sittsträning :-P
 
En liten uppvärmning i lina innan han fick trava lite bommar och hoppa fram på hinderkombinationen två studs - ett galoppsprång - oxer. Sen slängde vi upp Mias dotter på ryggen med endast ett "fegsnöre" att använda sig av vid behov, sen satte vi fart på Mango
 
Både häst och ryttare skötte sig galant.
Avslutand hopp låg studset på 80cm och oxen på 90cm.
 
Mias tur att prova och med lite lägre framhoppning tog även hon oxern på 90cm med hjärtat i halsgropen som avslutning.
 
Mango var nu trött i kropp och knopp men fick bära mig över hindren ett par gånger också. Jäklar vad ringrostig jag är!
Förut hoppade jag alltid Fresa barbacka jämnt och kunde ta en bana på metern utan att ens tänka att det var något annorlunda mot att hoppa i sadel.
Men nu efter att hon stått med föl och jag mest hoppat i sadel på Zydan fanns inte riktigt samma balans och känsla i kroppen. Dags att träna fram igen ;-)
 
Mango var i alla fall helt underbar hela tiden <3 superhästen hela dagen
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela