Mycket egen vilja

Publicerad 2013-11-19 21:00:00 i Cereza, Fresa, Zydansie,

Nu har det varit ett par långa dagar med mina hästar här hemma, jobb och besök hos Zydan på kvällarna.
 
Igår passade jag på att sitta upp på Fresa då jag inte började jobba förens 12
Hade med mig hoppsadeln och träns då hon idag skulle få utlopp för sin explosiva överskottsenergi. Sadeln tog jag ifall hon skulle flyga i luften XP
 
Hon skötte sig helt okej för att vara så "ringrostig"
Hon fick en lång framskrittning, en liten trav och en kort galopp i blandad terräng.
Hon sög även på hindren vi red förbi så lät henne även studsa över ett par gånger
 
Dock så hoppade hon inte upp sig alls utan blev bara lång och platt över hindren, så valde att lägga in lite samling och lydnadsträning inför varje hinder för att få lite mer rygg och lite mer höjd över hindren.
Även om hon inte alls är så musklad som hon varit tog hon i och försökte verkligen att göra det jag bad om.
 
Blev inte tipp topp men hon försökte verkligen och hon lyckades få lite mer höjd i hoppen med lite mer ryggverksamhet.
Hon fick till sist välja gångart en bit på tillbakavägen och valde såklart galopp.
 
Trött men otroligt nöjd och glad häst <3
 
Cereza var självklart med hela tiden och busade runt i skogen i världens fart. Så även hon var trött och nöjd väl tillbaka i hagen igen
 
Kände sen att sadeln egentligen inte hade behövts nu när hon skötte sig så bra, men sådant vet man ju inte innan när hon nu flera dagar betet sig som en tickande bomb :-P
 
~~~~~~
 
Idag skulle Mia komma med Zydan till mig under morgonen medans jag skulle rida över Fresa och Cereza till baksidan för lite pyssel och mys under min lediga dag.
Dock så ringde Mia mig och hade då stått i 45min och försökt lasta Zydan som bara vägrat gå in i transporten. Suck
Sa till Mia att ställa in Zydan igen och åka vidare då skola väntade för både henne och dottern. Inte värt att komma för sent för att bråka med en envis häst XP
 
Efter att jag ridit över Fres och Cereza hoppade jag in i bilen igen och åkte ut till Mias gård.
Zydan stod glatt i boxen och stoppade huvude i famnen på mig när jag kom. På med träns (då grimma inte är att tala om innan nosen läkt ihop igen) och ut till transporten.
Hon tvekade två gånger innan vi ens kommit fram till transporten, sa ifrån och fick henne framåt och snällt gick hon in och jag kunde stänga och åka hem med henne. Min lilla ögontjänare till häst :-P
 
Mia ska få lastträna lite med Zydan någon dag så dom kan komma överens även där.
 
Efter nästan en heldag på baksidan red jag tillbaka till hagen med dom där de fick sin kvällsmat och sedan blev lämnade ifred.
 
 
Nu har jag alla mina damer hemma igen och jag känner mig hel igen <3
 så himla underbart att kunna sitta i köket och titta ut på mina juveler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela