Clear round

Publicerad 2013-10-06 22:20:00 i Mango, Zydansie,

Clear round idag då.
Mango var trött från gårdagen och inte alls på hugget som under träningen dagen innan men kollade av gas, broms och svängbarhet på framridningen och var nöjd över att han ändå var så med även om han var trött i kroppen.

Kunde även då hjälpa Stella med Zydansie med deras framridning då nervositeten i Stella var svår att missa, inte minst med hur Zydansie reagerade på hennes hjälper.
Zydan är en otroligt känslig häst, men det är inte alltid så positivt då hon även har kort stubin och dåligt tålamod i lite mer pressade situationen XP

Stella gjorde ett bra jobb och efter lite galopparbete i varje varv började både häst och ryttare slappna av och de fick till ett väldigt fint arbete

In i ridhuset för våra första starter i 60cm klassen. Varken Mango eller jag hade väll någon riktig koll på vad vi gjorde där inne och det blev lite knackigt och vingligt men vi tog oss över alla hinder och fick oss en fin rosett.

Stella och Zydansie tog sig också runt lite vingligt och knackigt men felfritt och belönades också med rosset =D

 

 

Men lite därför jag valde och även bad Stella anmäla sig till en lägre klass, för att få lite framhoppning och för att hästarna skulle få se och känna på alla hinder innan det blev lite mer höjd på det hela.

 

Andra klassen (80-90cm) var Mango ännu lite tröttare men ändå på huggen med lite uppmuntran och några små spurter i galopp där han fick busa lite ;) busgubben

Med startsignal tog vi oss runt med några små vingligheter men helt okej språng =) Är så stolt över oss (hehe) och fin fin blev han med ännu en rosett XP

 

Stella och Zydansie fick en otrolig bra framridning och Stella fick verkligen Zyd att ta i rent och fint med bakbenen och hon kom fint över ryggen. Blir så lycklig av att se när saker och ting bara funkar mellan Stella och mina hästar =D
Dock höll det inte i sig väl på banan utan nervositeten tog överhand såg det ut som och Zydan blev irriterad i slutet av banan och bidrog inte med mycket så de fick några stopp men tog sig i alla fall runt.

Synd med ett sådant slut på en annars väldigt bra dag. Mycket dom kan lära av denna ”tävling” och jag tar lite ansvar för att de nu ska gå starkare ur det hela för jag vet vad dom kan och tror mig veta vad de har att lära varandra.

 

 

Stellas pappa var snäll och filmade mina ritter så kan ju lika gärna dela med mig av dom även om det inte är de snyggaste ritterna XP hehe
Första rundan är 60cm och andra 80-90cm

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela