Återbesök nr1

Publicerad 2014-02-07 22:16:00 i Fresa,

Tredje dagen av jobb är genomförd och allt rullar på bra även om det är mycket att lära och lära om. Men känns inte som någon omöjlighet och är nog inne i det snart.

Har även hunnit med Fresas återbesök hos tandläkaren under dessa dagar.
Åkte ut rätt tidigt och åkte bort till granstallet för att hämta Mango, hade fått låna honom som sällskap till Zydansie över dagen. Hon kan gå själv men kände att så pass många timmar och själv inte vara i närheten utan flera mil iväg inte kändes allt för tryckt.

Mango blev överlycklig när vi kom till min hage och han förstod att han skulle få följa med in. Han gnäggade högt efter tjejerna och när jag släppte honom sprang han snabbt över till dom.

Men hans lycka avbröt jag snabbt när jag plockade ut Fresa och gick till transporten. Både Zydan och Mango galopperade efter i hagen och tittade oroligt på när Fresa gick in i transporten och rullade iväg, sötnosar <3

Väl hos tandläkaren pratade vi om de tre veckor som gått och hur hon mått och så. Och eftersom allt gått så bra och vi inte haft några bekymmer med fisteln eller hålet efter tanden hoppades jag på goda nyheter om hur allt såg ut i munnen.

Men även om det såg ut att ha läkt bra hade kroppen nu stött ifrån sig ett par rotbitar som legat gömt i tandköttet. Fyra nya bitar drogs ut och en sitter fortfarande kvar då den vägrade ge med sig =/

Även fast Fresa var lagom drogad och fick påfyllning flera gånger om kämpade hon emot och trampade runt. Hon har verkligen fått nog av tandläkaren nu min älskade lilla häst <3
Hon fick kvickna till i en av boxarna innan vi åkte hem och väl hemma travade hon runt i hagen som om hon försökt skaka av sig den hemska känslan och smaken :P

Medicin i 5dagar och återbesök om en månad igen, hoppas på att få ut den sista biten och att det då är den sista biten också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela