Dimma och varma fötter

Publicerad 2014-02-03 23:55:00 i Fresa, Mango, Zydansie,

Väldigt lugn och skön dag 
 
Började med en sovmorgon även då jag egentligen vaknade redan vid åtta så ansåg jag mig förtjäna ett par timmar extra sömn denna grå och trista måndag så somnade om ;-)
 
Klev sedan upp och bara tog det lugnt till det blev dags att rulla ut till hästarna.
Min mor följde med och efter att gett damerna sin kraft blev det en lugn och mysig uteritt i dimman.
 
Mamma satt på Fresa med bara barackapadden och repgrimma, väldigt modigt för att inte vara en van ryttare och de gånger hon suttit på häst både haft träns och sadel.
Fresa var piggelin och glad som vanligt och min mor fick en rejäl balansträning där vi slingrade oss fram mellan träden hehe men de verkade gilla varandras sällskap.
 
Zydan var lite småtrött men traskade på i god takt och verkade väldigt nöjd med tillvaron.
 
 
Släppte sedan ut damerna utan täcken  i hagen igen. Tänkte de skulle få lufta sin päls en liten stund och få på sig de igen till natten. Även om det var +grader gjorde dimman allt lite fuktigt  och då även lite kallare.
 
Hem en sväng och äta och fixa och sedan ut igen. Men denna gång blev det en tripp ut till Mia och Mango.
Hon hade även hand om en kompis häst så vi tog oss en liten runda i dimman vi med.
 
Innan jag rullade hemåt igen åkte jag förbi hagen och slängde på ett regntäcke på damerna, gav dom sin sista del av kraften och stod och myste en lång stund.
 
Hemma blev det en lugn kväll. Myste ner mig i soffan för länge sedan och här har jag blivit kvar ;-)
Dock blev jag lite kall och tände mig en brasa, lyxa till det lite så här en måndagkväll är ju inte helt fy skam.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela