Oj vad klockan går

Publicerad 2014-02-10 22:40:36 i Haghäng,

Denna dag har gått med en rasande fart

Började det hela i hagen med alla älskade hästar. Mys, pyssel och kraft gavs innan jag lämnade dom för denna gång.

Vidare mot jobbet. Hade inte många timmar idag men de som var flög fram och jag var snart hemma igen.

Fick ett samtal från Mia som tyckte vi skulle rida tillsammans men först komma på en fika. Så en fika blev det och sen drog vi ut till hästarna.
Planerade en uteritt men innan vi var klara i stallet hade mörkret fallit och regnet så smått börja falla ner igen =/

Mina hästar fick en dag till med lite vila så får jag jobba dom som planerat imorgon istället ;) vi la istället vårt fokus på Mango.
Mia red och jag stod och tjatade från marken :P
Efter en del traggel fick de stundtals väldigt fint flyt där form, tempo och fotplaceringar flöt precis som dom skulle. Dock väldigt ansträngande enligt Mango som gärna stänger av och tror det ska räcka att han går i rätt gångart XP knäppis, blev väldigt mycket hjärnjumpa men även en massa kroppsligt för honom. Ett styrkepass i mestadels skritt och lite trav, mycket nyttigt för herrn.

En väldigt nöjd och trött häst fick sedan gå in i boxen medans Mia och jag åkte ut till mina pollar igen. Ännu en giva kraft och lite pussar på mularna <3

Och nu sitter man här och inser att klockan drar iväg och det väntar en dag imorgon också, kanske dags att gå o krama kudden?

Bjussar på denna snygga bild av mig och Zydan som Stella tog efter vår 2h ritt
Behövde sträcka ut ryggen och ser ut som Zydan tänker göra det samma :P

Lite yoga till/med häst ;)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela