Taurus och Billy

Publicerad 2014-01-30 23:17:00 i Haghäng, Vardag,

Idag blev den en tripp till min goda vän Linn. Vi stod i samma stall förut och efter att jag hyrde egen mark att ha hästarna på har vi varit typ grannar. Nu har även hon lämnat det stallet bakom sig och jag tog bilen ut och kollade in det nya stallet de flyttat in på.

Hon hade fått det väldigt mysigt och de verkade trivas väldigt bra =)
Hennes grabbar, Billy och Taurus, hade hon redan plockat in när jag kom och de stod och mumsade glatt på sitt lunch hö.

Vi snackade om allt mellan himmel och jord (mest hästrelaterat såklart då vi är hästtjejer hehe)
Borste och sadlade på för en liten runda. Fick sitta på hennes fina Taurus som är lite av ett krutpaket.

Vi skrittade längs en väg då hon ännu inte hittat några bättre ridvägar på denna korta tid. Men när jag såg ett traktorspår in i skogen tyckte jag vi skulle följa det och se om vi själva kanske skulle kunna hitta en roligare skogsrunda i snön :P

Vi började hitta uppsatta band bland träden och i och med det även en väldigt trevlig ridrunda. Vi var ute och pulsade i snön i en timme innan vi väl kom ut ur skogen vid stallbacken igen.
Vissa ställen var snön så hög de räckte över knäna på hästarna och terrängen gav mycket klättring upp och ner, super träning och lilla Taurus var lite svett när vi kom tillbaka.

Super mysig ridtur på underbar häst och med underbart sällskap, mycket skratt och tjatter hans med och jag rullade från stallet med ett leende.

 

På kvällen väntade mina egna flickor på mig. Nu hade dock blåsten tilltagit en hel del och det snöade för fullt. Min uteritt jag planerat kändes inte lika lockande längre.
Mer kel blev det istället och vi gick in i ligghallen där de fick sin kraft och en massa mys innan jag åkte hemåt igen.

Kände igenom dom och de var mjuka och fina i kroppen, kunde inte märka av någon större träningsverk vilket var väldigt skönt och jag kunde släppa det dåliga samvetet om att inte tagit damerna på promenad efter gårdagens hoppning.

Så himla skönt med så stor och kuperad hage, de går av lite av sin träningsverk av sig själv ;)

Imorgon blir det en lång uteritt med både det ena och det andra. Drar med mig Stella som sällskap och vi ska ut och bara ha jäkligt kul ;)

Nu ropar kudden.
Natti natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela