Home sweet home

Publicerad 2014-03-16 20:51:00 i Vardag, Zydansie,

Efter en god natts sömn väntade många timmar i bil hemåt. Försökte sova mig igenom resan så mycket jag kunde men var svårt efter en så pass god natts sömn som jag lyckades få sista natten på fjället.

Väl hemma släptes jag av vid ridhuset då jag visste att Stella skulle rida över en av damerna och att hennes fars medryttarhäst skulle vara i ridhuset för lite hoppning med ägaren Erika.

Stella satt på Zydansie när jag kom in, barbacka och träns.
Hjälpte till att bygga upp lite hoppövningar och hjälpte sedan Erika och puchade henne i hennes täning och de gjorde verkligen ett toppenjobb tillsammans.

Stella red fram på en skumpig Zydan och rullade över en upphöjd bom på volt. De började hitta ett flyt och hon hade fin följsamhet idag även om det var lite ostadigt på den hala ryggen.

Bad dom komma på långsidans övning på två hinder och en bom emellan. Zydan hoppade in lite långt och råkade trampa på bommen som låg på backen så att hoppet ut blev väldigt obalanserat och konstigt. Stella slängdes upp högt över hennes rygg och landade med en smäll på den hårda manken =/ Hon höll sig kvar vilken var väldigt bra gjort men hon fick rejält ont och ridpasset fick avslutas där.

Min stackars Stella, lider med henne <3 precis när de började komma igång också.
En hoppträning har vi nu planerat in på fredag istället, med sadel ;)

Snart dags för nästa seriehoppning och vi har inte riktigt tränat ordentligt på ett tag ju. I alla fall inte hoppning på banan hehe

 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Stella

Publicerad 2014-03-16 23:03:24

Gulle du!! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela