Super dagar

Publicerad 2014-03-12 01:51:00 i Fresa, Maggie, Mango, Zydansie,

Både igår och idag blev det uteritt tillsammans med Mia. Idag till och med två vändor =)

Först med Maggie och Zydan. Maggie hade jag redan tidigare på morgonen longerat då hon haft sådan överskottsenergi och blir väldigt dragig och otrevlig vid högre gångarter. Så där av en hårt pass med fokus på galoppfattningarna för att hon skulle ta i och galoppera med kraft och inte med bara fart.

Longeringen hade gjort nytta då Mia red en väldigt trevlig ponny på eftermiddagen =D
Lyssnade fint och drog inte iväg en enda gång. På en raksträcka släppte till och med Mia tyglarna och sträckte ut händer rakt ut från kroppen för att visa mig, som galopperade bakom på Zydansie, hur cool hon var nu där hon rullade på in en taktfast galopp utan något tjafs och behöll det lugnet även på helt långa tyglar.

Zydan skötte sig också super, det var som att flyga fram och jag kunde inte sluta le.
Hon lyssnade på minsta lilla och var så himla mjuk och fin under hela ritten <3

 

Senare på eftermiddagen tog vi oss en runda till. Denna gång var Elise med på sin nyhämtade foderponny Star, Mia på Mango och jag på Fresa.

Fresa tyckte det var super kul att få vara med men höll sig i skinnet denna gång. Tror vändorna som handhäst varit precis vad hon behövt för att få balla ur utan ryttare XP

Vi red i alla gångarter och hoppade även lite stockar i skogen. Fort fort skulle det gå enligt Fresa hehe.
Vissa språng hoppade hon verkligen igenom hela ryggen och jag höll på att åka av då jag satt i barbackapadden, väntade mig inte så pass stora och fina språng precis så här i början av träningen :P

Mycket nöjd häst som tuffade på som om allt var som innan barnafödandet när hon var i sådan himla bra form både fysiskt och psykiskt <3

Maggie var inte helt med på noterna på ett andra pass idag och Mia fick inte ta fast henne i första taget XP
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela