kurs och finborstning

Publicerad 2014-11-24 23:27:05 i Toker, Wilmer,

Kursen igår var väldigt rolig. Se ny tränare och en hel del nya ekipage jag aldrig träffat på förut.
 
Zaba hade med både Wilmer och "Toker" ( som han så fint kallas). Träning både förmiddag och eftermiddag med bägge hästarna.
Akademiskt och frihetsdressyr.
 
kärleksgnabb "bröder" emellan
 
Det här med frihetsdressyr är fortfarande något jag bara är i startgroparna med och tycker är spännande men ändå svårt att lära.
Absolut något jag vill lära både mig och mina damer så småningom.
 
Den akademiska biten är jag mer bekväm med och kunde lättare hänga med vad som skedde.
så här trött blir man av kurs om man frågar Wilmer och Fina <3
 
Dagen idag har näst intill regnat bort och det blev stor rengöring av Zabas hästar i stället.
Ryckt och puts. Tog mig även an Wilmers snygga man och borsta fin och fläta om.
Tog sin lilla tid med all den där manen :-P 
 
Snygga och rena hästar fick sedan gå ut i regnet och leran igen. Får väl se hur snygga de är imorgon hehe
Imorgon ska solen titta fram (om man ska tro väderleken) så då ska vi åka iväg på utflykt med hästar och hundar för långritt i härlig miljö :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela