Mycket har hänt och mer ska hända

Publicerad 2014-11-22 00:21:00 i Fresa, Haghäng, Maggie, Zydansie,

Som vanligt så är min vardag full av händelser jag glömmer bort att skriva ner innan John blund kommer på besök =P

Det senaste som hänt är Antons utveckling på hästryggen. Vi har hunnit med mer trav arbete och fått mer avslappning i hand kropp även om den ännu en del att jobba på så går det framåt. Zydan sköter sig exemplariskt med honom på ryggen och hjälper honom förstå när det blir rätt och när han gör sig oförstådd utan att agera allt för känsligt eller okänsligt <3
De har nu även tagit sin första galopp tillsammans.

Maggie stod hos mig en vecka för lite ”gödning”. Ponnyn har tyvärr rasat i vikt sedan hon stallades in och vägrar gå upp igen så i och med foderbyte till fetare och mer proteinrik kost fick hon komma till mig där jag har ett proteinrikare hö och fri tillgång vilket skulle ge henne en boost i rätt riktning.

Fick användning av mitt lilla foderbord igen i hagen som Maggie kände sig tryggast vid då Jag har en stor röd dam som inte gärna låter utbölingar äta av hennes mat XP
En bra start och flera kilo tyngre är hon nu hemma hos sig med nytt hö och foderstat som låter henne fortsätta gå upp i vikt =)

Mina träningar med Zydan harforsatt och både jag och min tränare är mycket nöjda med våra framsteg och det är lika kul varje gång att rida över till ridhuset för ännu lite mer träning.
Dock börjar det bli väldans mörkt att reda till träningarna nu. Men men, man har väll panlampa XP hehe

Min equterapeft har varit ute och kört igenom Fresa med goda resultat.
Viss snedhet finns kvar men abslut en stor förbättring sedan sist. Även en svaghet i hela kroppen, men vad ska man vänta sig med så lång tid mer eller mindre stående.

Är i alla fall glad att vår markträning och skritt turer i skogarna runt omkring har fått henne så pass fin hon är i nuläget. Nu när hon var så pass bra tyckte hon vi skulle börja med igångsättning med riktning mot träning och ganska snart ta med henne på en av mina träningar så min tränare och jag kan göra en plan för vår väg tillbaka.

Blev så himla överlycklig när jag fick dessa goda nyheter =D efter all oro att hennes kropp inte skulle återhämta sig mm att nu få höra det motsatta, så himla skönt!!!

Har även hunnit med bio med mitt grabbgäng. Dags för Hunger Games 3: Mockingjay del 1
Himla bra men som vanligt när filmer är uppdelade så vill man ju bara se fortsättningen och blir lika besviken på att det slutar mitt i även om man vet att det är precis vad som ska hända :P

Nu ledig helg och avslutar det med en tripp upp till Stockholm för lite kunskap och bus ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela