Hopp över stock och sten

Publicerad 2013-10-03 22:16:00 i Mango, Zydansie,

Presentation och lite bakgrunds berättelser är klart och vardagen rullar på.
Vet inte om det var nödvändigt med presentationen men samtidigt kanske en trevlig liten text om man skulle vara lite intresserad av lite bakgrund om mig som sitter här och skriver ;)

 

Dagen idag har helt och hållet spenderats ute hos mina älskade hästar.

Först kom min goda vän Mia ut till mig med sin häst Mango. Vi tog och sadlade upp våra hästar och gav oss iväg på en fartfylld skogsritt med en hel del terränghoppning över stock och sten.
Zydan som ja hade dagen till ära var verkligen på hugget och var lite väl eldig till en början.

Vi startade med en ganska lång skogsritt med skritt, trav och galopp om vart annat och hästarna höll ett bra tempo. Dock tyckte Zydan att det kunnat gå snabbare och motade Mango framför sig med sura blickar och hugg över rumpan på honom när han lunkade fram XP

När vi kom ut från skogen släppte vi hästarna på en grässträcka och Zydan fick välja hasighet helt själv. Hon galopperade så fort att galoppsprången tillslut blev till vibrationer medans vi flög fram. Hej vad det gick!

Efter en liten skrittpaus efter galoppurladdningen gick vi in i en annan skog där Mia och jag sen tidigare byggt lite skogshinder och studsade runt lite. Vi byggde även upp lite nya hinder =D

Zydansie hoppade som en gud, har aldrig haft en sådan underbar känsla med henne tidigare.

 

Efter ett par språng på alla hinder bytte vi hästar och jag fick sitta upp på Mango som är en welsh cob av det lite trögare slaget, men även han har sina ljusa stunder och vi studsade runt och klättrade vidare på våran uteritt.

Mia som inte är van vid storhäst hade svårt att följa med Zydans språng och jag fick mig flera skrattattacker innan dom började jobba ihop sig XP

 

Väl tillbaka fick Zydan gå ut till kompisarna medan Mia och jag tog oss en fika i solskenet med en trött Mango betandes runt oss.

 

När Mia och Mango hade åkt hem fortsatte dagen med att dra med far min och shoppa lite till hagen och sedan åka ut igen för att fixa till den. Mango kommer nämligen tillbaka imorgon och ska sedan stå hos mig i en vecka så var lite att fixa för att förbereda den andra hagen han kommer få ha.

Ny uteritt är planerad för morgondagen, men det får bli en lugn barbackaritt i repgrimma då dagen idag blev riktigt tuff för våra pollar och de ska orka med en hoppträning och en liten hopptävling med clear round i helgen

.

Mia och fina Mango <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela