Stockholm och John Moore

Publicerad 2013-10-29 20:17:00 i Vardag,

Helgen har verkligen varit bra för mig. Inspirationen flödar och jag har massvis med idéer för mina damer och övningar jag vill pröva.

John är en sann inspirationskälla och en fantastisk lärare. Allt han gör och säger kommer så naturligt och får både hästar och människor att förstå.

 

Det var i fredags som Jag och Stella åkte upp till Stockholm efter att hon slutat skolan, vi han till och med me ett par timmar på kursen även om inte det var med i planeringen.
Alltid lika intressant att vara med under John Moores undervisning.

Denna helg var vi åskådare, men personligen tycker jag man lär sig grymt mycket av att se och lyssna på allt som händer. Inte alltid man hinner uppfatta allt när man själv medverkar ;)

Dag två inledde vi med lite fotning i hagen hos Zabas och Mias hästar innan vi rullade iväg till kursen.
Deltagarna var indelade i två grupper, en lite grönare grupp och en som kommit lite längre. Väldigt intressant och se alla dessa olika människor och hästar och deras ”problem” och utmaningar i sitt jobb.

 

 

 

Även om det är mycket ”western-folk” på dessa tillställningar märks det inte av allt för mycket då det hela inte handlar om själva inriktning inom häst utan om kommunikation, uppfostran, träning och samarbete skulle man väl kunna säga. Även en hel del kroppskontroll XP
Tittar man på när John sitter på en häst skulle man kunna tro att hästens ben är Johns ben. Så himla coolt. På så vis känns det trist att man redan är så inkörd i den ”traditionella” ridningen och att den inte alls är så följsam och så i fas med hästen som jag vill ha det. Men ska ta mig dit, är ju en bit på väg men ändå en lång väg att vandra innan jag kan det ja vill kunna tillsammans med mina hästar.

Mycket repetition blev det för min del efter min månad i USA på kurs hos John, men även det är väldigt nyttigt. Fick även ett par aha upplevelser i deltagarnas arbete som jag skulle kunna ta med mig hem och testa på mina damer vid vissa ”problem”

Även dag tre spenderades hela dagen i ridhuset och studera John, hästarna och deltagarna.

Eftersista kursdagens slut tog vi oss lite mat i magen hos Zaba innan vi rullade med fullpackade huvuden hem i regn och mörker. Och även om man var helt uttömd från energi och egentligen bara ville sova så snurrade alla idéer runt i huvudet och ville bara hem och jobba hästar XP

Men sova blev det och upp till jobb som väntade måndag morgon.

 

Är så himla glad att jag åkte på denna clinic även då jag var osäker på att gå från början då pengar kanske inte är det jag har i överflöd nu när jag måste spara inför Fresas op
och är lyckligt lottad över att ha en så god vän som Zaba som tog emot oss med öppna armar och lät oss bo hos henne över helgen. Mycket trevligt =D samt blev det en del mys i hagen men underbaraste Wilmer, Lord (Zabas hästar) och Draken (Mias häst) såklart.

 

 

 

En helg fylld med en massa hästar, lärdom och inspiration
Vi har även planerat att ta en privat kurs hos Zaba med John i maj om tid och pengar klaffar. Då ska jag försöka dra med mig alla mina damer + Stella för lite kurs =) Skulle vara så himla kul om vi får det att funka.
Planer kan ju ändras, men håller verkligen tummarna för kurs till våren =D

 

Ska avsluta detta inlägg med ett super stort TACK till min mor och Stellas far som tog hand om mina hästar här hemma medans jag var i huvudstaden och roade mig =)

Tack tack tack !!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela