Terräng och cykeltur

Publicerad 2014-04-12 09:04:00 i Cereza, Fresa, Maggie, Mango, Zydansie,

I förrgår var jag ute med alla tre damer och hoppade lite i skogen, en i taget ;-) 
 
Började med Maggie som var lugnet själv idag. Hon har annars svårt att skritta lugnt och vilande i varje steg, men idag skrittade hon så fint så fint.
 
Lyssnade fint i skogen och hoppade smidigt över alla stockar och rishögar i vår väg. Avslutade med att klättra lite i berg på vägen hem.
 
 
Zydansie var nästa att få busa.
Samma runda.
 
Lite stel i rörelsemönstrett till en början men värmde bort det snabbt.
Lycklig över att vara ute i skogen och busa. Hoppade med glädje och sedan blev det avslutande klättring även med henne.
 
 
Fresa blev sist ut idag. Nu fick jag även sällskap av Elise och Star.
 
Två lite hetsiga och överlyckliga hästar hehe
Fort gick det men de bägge skötte sig super bra och hoppade smidigt över alla små hinder :-) 
 
 
 
Alla var så duktiga så 
 
Efter mina damer åkte jag sedan över till Mango och red ett dressyrpass. Inte det bästa vi haft och han var inte på något riktigt arbetshumör. Men nya tag på söndag då han ska få följa med till ridhuset för lite träning ;-) 
 
 
 
Igår fick jag svar på Zydans stela rörelsemönster. Hon har ju för ett tag sedan haft ett sår i ena karleden som läkte ut men nu efter denna lera fått något muggliknande sår i samma karled som blivit infekterat.
 
Även om detta inte syntes eller kändes iförrgår när jag kände igenom benet var det idag svullet och ömt :-( 
Tvättade rent och spolade med kallvatten och tog oss en promenad. Ingen hälta och svullnaden gick ner en hel del.
 
De andra fick sedan en cykeltur på grusvägen var.
De skötte sig exemplariskt allihopa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela