Morgonpromenad

Publicerad 2014-06-26 10:52:00 i Haghäng,

Morgonpromenad med hundarna till hagen.
Zydansie och Maggie stod precis där jag lämnade dom igår kväll, vid grinden suktande efter Fresa och Cereza som går i den mindre delen mittemot 
 
Zydans ben var mer svullet idag men inte helt oväntat när hon bara stått på samma ställe nästan hela natten :-/ 
Spolade av det med kallvatten och efter kraftgivad promenerade jag in längre i hagen med dom. När de började beta och verkade nöjda lämnade jag dom och gick tillbaka och såg över Fresas omslag.
 
Veterinären sa att jag kunde ta av lindorna idag men pga flugorna lindade jag om ett nytt omslag på bägge kotorna och tar av de helt ikväll istället. Då får de riktigt läka ut de sticksår som blivit.
 
Fick även användning av min grankådssalva. Verkligen bästa någonsin.
Perfekt för sår och att ha runt ögonen då lukten av grankåda gör att flugor och andra små insekter inte sätter sig då instinkten talar om för dom att sätter man sig i grankåda fastnar man och dör.
Dessutom är det helt naturligt så behöver inte vara rädd för reaktion runt ögon eller sår jag använder det på :-D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela