Ridhuskväll

Publicerad 2014-03-02 12:44:22 i Fresa, Maggie, Ridhus, Zydansie,

Igår fick jag hjälp av min mor att rida över hästarna till ridhuset.
 
På plats så fick Fresa stå och titta på medan mamma skrittade och travade runt lite på Maggie och jag jobbade Zydansie.
 
Stellas far var även i ridhuset med sin medryttarhäst. Så medan jag värmde upp Zydan hade jag även lite "lektion" och hjälpte honom där uppe från hästryggen i hans markarbete.
De jobbade på riktigt bra och det långa uppehåll med markarbetet märktes inte allt för tydligt. De kom till och med vidare med en ny övning som funkade väldigt bra :-) är så stolt över både hästen och Stefan.
 
Zydan var super pigg efter två dagars vila och endast ett kort markpass i fredags. Den mesta tiden gick åt att lugna henne och hitta takt och tempo.
Tog även denna kväll till att fokusera helt på min sits. Så ett tjugo/halvtimmes pass i alla gångarter och lite sidvärts övningar men med mest fokus på min sits fick bli dagens träning för mig och Zydan.
 
Mamma och jag bytte sen hästar så hon travade och skrittade av Zydan åt mig medan jag hoppade upp på Maggie och tog ett litet dressyrpass även med den donnan.
 
Mycket trevlig var hon och verkligen försökte även om hon inte riktigt nådde fram helt. Men bara att hon ger ett försök till arbete är toppen.
Hon är inte musklad för något mer avancerat ännu utan vi kör från där vi är och jobbar i den takt det krävs för att muskla om och upp henne :-) 
 
En tjugo minuter red vi runt och körde bara mjukgörande övningar och lite korta galopp intervaller.
Nöjd och glad både häst och ryttare.
 
Släppte alla hästarna sen och de for runt och busade. Speciellt Fresa och drog dubbla rundor med världens bock och bus ;-) pigg och glad häst, redo att sättas igång :-P 
 
Stella som varit på gröntkort kurs hela dagen kom senare och fick då jobba lite ak med Maggie.
Första passet ihop och det såg helt okej ut. Varken häst eller hästförare är inne i det hela men försöker så gott dom kan och bara på detta pass kom de långt i sitt voltarbete. Två tummar upp <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela