mitt i natten

Publicerad 2013-10-05 00:42:00 i Cereza, Fresa, Mango, Zydansie,

Klockan är mitt i natten men skriver lite om dagen i alla fall.
Heldag med hästarna idag igen =D
Mia och Mango kom till mig igen och vi körde en barbacka ritt i bara repgrimmor i det härliga vädret. Idag fick även Fresa följa med som handhäst och Cereza sprang glatt med som en i ”hundgänget” XP
Vi hade sagt att vi skulle ta en LUGN barbackaritt men ritten bjöd på en hel del bus (som vanligt när jag och Mia är ute), dock inte lika lätt att busa runt med en Fresa i lång lina att trassla in sig i och en lös Cereza som blev överbusig och var mer i luften än på marken hahaha
 
 

Väl tillbaka efter en härlig och rolig uteritt släppte vi ut hästarna. Fresa och Cereza i skogshagen och Zydan fick gå in som sällskap till Mango i sommardelen då han nu ska stå hos mig en vecka.
Zydan var inte alls nöjd med den iden och skulle som prior ett skrämma sin nya hagkompis med en massa hotfulla grimaser och sedan lite luftakrobatik med mycket bensparkar. Mango var inte imponerad XP han stod lugn stilla och väntade ut hennes utbrott och fortsatte sedan beta. Cool häst.
Och eftersom hennes skrämselteknik misslyckades tog som prior två att visa hur otroligt ledsen hon var utan sina tjejkompisar och vandrade fram och tillbaka vid grinden ett bra tag.

En stund och lite mat senare var det lugnt och nästan helt tillfreds i hagarna, nu ska de bara gå ihop sig lite till så är det nog frid och fröjd sen. Men är man ett sto måste man ju få visa övertydligt vad man tycker och tänker, eller hur?
 
Mia körde lite rumpmys innan hon åkte ifrån sin Mango <3

Efter att Mia åkt hem till sig igen åkte även jag hem för att få lite mat i magen, sen blev det att åka ut igen.
Pappa följde med me fyrhjulingen och motorsågen =) dags att bygga lite hinder =D
Har en äng i min hage där jag fått tillåtelse att bygga lite hinder och rida på. Allt är ju fortfarande väldigt nytt i min nya hage men tror ja kommer ha en super tid här med mina hästar.
Vi fick ut en massa stocka i olika storlek och staplade upp som till tre hinder. Ett fristående och två till en längre kombination.
Fick räcka så till att börja med men har en massa planer på hinder ja tänker bygga =D
Blev sen för mörkt att fortsätta jobbet och han heller inte fota mina fina nya hinder =/

Avslutade dagen med en tripp till Eskilstuna med min bror som fått remis till deras akutmottagning för att få en stålflisa utborrad ur ögat =/ Aj
Följde med för att sedan köra hem då han inte fick köra med bedövning.
Varje gång läkaren sa ”titta rakt fram” spärrade jag upp mina ögon, som om det skulle hjälpa honom!? Hahahaha ja det är konstigt hur man gör saker utan att tänka påt ibland, jag måste ha sett urlöjlig ut där jag satt och stirrade på ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela