Vårbad och vårbad

Publicerad 2014-04-17 11:51:00 i Cereza, Fresa, Maggie, Mango, Zydansie,

Den underbara värmen och soliga dagarna sveper förbi och det är bara att njuta och är precis vad jag och min flock har gjort blandat med träning ;)

I tisdags gav jag, Stella och Elis oss iväg på en lååång tur. Jag på Fresa, Stella på Maggie och Elise på sin lilla Star.
Vi red iväg till en badplats för hästar som vi brukar besöka under sommaren. Dock red vi inte raka vägen utan sick sackade genom skogen, galopperade på stigar och grusvägar och hoppade lite naturhinder innan vi gick ner i en underbar grusgrop och jobbade de branta backarna som är där.

När hästarna gjort sig av med en hel del överskottsenergi och det började kurra i våra magar red vi bort till stranden där nu Mia och Jesper väntade med grillen tänd.

Hästarna fick strå vid varsitt träd där de även hade ett hönät att mumsa på medans vi mumsade grillat.

Vila och lite mat i magen var vad vi alla behövde. Vi sadlade på och avslutade med lite plask i sjön.
Maggie och Star gick runt i vattnet och verkade tycka det var helt okej, Fresa nöjde sig inte där och slog med frambenen så vi alla fick oss en varsin dusch innan vi red vidare.

Vi började med en till ritt i grusgropen innan vi gick hemåt igen. Mycket pigga och glada hästar under alla timmar vi var ute och busade =D 

 
 
 
 

Igår blev det ännu ett vårbad men denna gång med rent vatten och en schampoflaska.

Mia hjälpte mig att rida över hela min flock + Mango (som står hos mig denna vecka för lite vila) till min basida. Alla fick sig en ordentlig rengöring och var så fina så när vi red hemåt till hagen igen, eller ja alla utom Maggie som redan hade hunnit hitta en jordhög att rulla sig i på basidan :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela