Dags igen

Publicerad 2014-12-12 10:15:00 i Fresa, Lektion, Zydansie,

Hej och hå vad tiden går.
 
Har två otroliga dressyrträningar i ryggen med min älskade Fresa. Första träningen med henne lyste hon upp hela ridhuset med sin glädje.
Det var länge sedan jag har känt att hon varit så här lycklig. Sen älskar hon verkligen när hon får träna och visa upp sig <3
 
Andra träning var lika rolig men jobbigare. Jobbade mycket med att hitta böjning och bärighet i bakbenen där hon blivit väldig oliksidig.
Även om det var jobbigt och hon ibland tog genvägar är jag så stolt över henne, hur beslutsam och viljestark hon är i alla lägen.
 
Vi har även hunnit med mycket vidare klättring och mys i skogen då det inte får gå för fort fram hur kul hon än tycker träningarna är.
 
Vi hamnade en dag i en diskussion där hon fick för sig att dra repet ur mina händer var det roligaste som fanns. Sa ifrån och hon protesterade.
Vanligtvis brukar hennes protester innebära stegring eller åtminstone lite hot om stegring. Nu är hon inte lika stark bak och har då inte samma balans så hinner flytta henne ur balans innan hon ens börjar tänka tanken.
Detta gjorde henne lack och huxflux la hon sig ner istället haha :-P min älskade lilla toka
 
Sen ställde hon sig upp, skakade på sig och verkade så himla nöjd över sig själv. Knäppien 
En stor skopa humor har hon ju min dam.
 
Anton har också hunnit med flera ridturer
Han börjar bli väldigt duktig och igår var vi ute över två timmar och red.
Skritt, trav och galopp. Zydan tar väl hand om honom och jag blir lika glad och stolt varje gång över den hästen <3
 
Då Fresa nu gått två träningar i rad även om planen var att jag skulle köra varannan vecka med damerna så blir det Zydans tur nästa vecka.
Hon har varit lite trött i musklerna och har nu dessa veckor tagit det lite lugnare och mer skogs ridning. Nu är hon på banan igen både fysiskt och psykiskt så jag är taggad för nästa träning :-D 
 
Nu väntar dock jobb hela helgen :-/ men bryter av med att rida lite i ridhuset imorgon kväll. Se vad jag hittar på.
 
På återseende 

Kommentarer

Postat av: Stella

Publicerad 2014-12-12 11:48:59

Åh vad jag blir avis :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela