Förmiddags pass

Publicerad 2014-02-05 12:29:00 i Fresa, Zydansie,

Åkte ut till hästarna nu på förmiddagen.
Igår var jag jätte sugen på att rida även då jag bestämt de skulle ha ledigt helt och hållet. Idag när de skulle jobbas var inte ridlusten så stark men planerade om till AK.
 
Påbörjade ju AK-träningen på Zydan i början av vintern med kapson då hon tar bettet väldigt upplyftande och jag behövde ett annat "verktyg" för att lära om att det kan betyda mer än krulla ihop och sväng ;-) hehe.
 
Dock rev hon ju upp en bra bit av nosryggen och kapsonen las på hyllan för hennes del och vi har försökt jobba vidare med bett.
Det har gått framåt men ändå inte enda dit jag vill vi ska vara. Nu är nosryggen så gott som helt läkt förutom en skorpa som vägrar läka ihop, men den är över kapson läget. Så idag blev det träning i kapson.
 
Tillbaka på ruta ett dock :-/ hon kämpade emot istället för att försöka förstå precis som ibörjan men till slut sänkte hon nacken, började ställa och böja samt trampa rätt ett halvt varv i taget.
Är väldigt stolt över utveckling från början till slut även om det bara var ytterst små framsteg.
 
Hon var varm, nästan svett av detta skrittpass men ännu mer trött i huvudet. Gäspade och stod och slumrade nöjt när jag gick över till Fresa.
 
Hon var piggelin och explosiv som vanligt :-P
Henne tog det ett tag att varva ner för att få ett arbete iställt då hon vet vad jag vill bara det att hon gör det i 180km/h och gärna allt på samma gång haha
 
Jobbade skritt och trav. Mest med att hon skulle hitta sin form utan att jag behövde vara ett stöd i linan, även lite mer bärighet och styrka i stegen.
Hon jobbade på bra och vi tog även ett par galoppfattningar. Fokuserade endast på att fattningarna kom med styrka bak ifrån och med en bärighet så hon inte bara skulle springa in i dom.
 
Även hon blev väldigt trött psykiskt,  men fick även ut lite energi fysiskt.
 
Lämnade två nöjda hästar bakom mig för snart väntar jobbet.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela