Stella

Publicerad 2014-02-09 22:13:00 i Vardag,

Att hitta den perfekta medryttaren som ska passa hästen (i mitt fall 3) och en själv som hästägare är inte det lättaste.
Så många söker och söker utan att hitta den rätta. Väldigt frustrerande.

Jag har tidigare haft två olika medryttare tidigare när jag bara ägde Fresa, dessa två hjälpte mig mycket och jag är evigt tacksam då det var en period jag inte hade all tid för min älskade häst. Jag fick även på den vägen två väldigt trevliga vänner =D

Det jag vill komma till är dock min medryttare jag har nu, Stella.

Jag letade egentligen inte efter en medryttare men träffade på Stella då hon kom ut och hälsade på Wilmer och även fotade lite. Vi fortsatte hålla kontakten och red ut ibland, hon då på sin dåvarande medryttarhäst.

Vi pratade mycket och diskuterade min syn på hästar, ridning, utbildning, hantering mm
Förde även över lite små delar på henne och hennes medryttarhäst och började se en oslipad diamant i henne. Något fast i den ridning och träning hon var i dock.

Jag erbjöd mig hennes hjälp och min häst, hon hoppade inte påt direkt men ganska snart kliade det i fingrarna på henne ;)
Hon red in sig lite på Fresa och de trivdes bra med varandra.

För er som inte vet så är det Fresa som väljer sina ryttare och inte jag eller någon annan. Visst kan hon vara snäll och låta någon åka runt på hennes rygg någon gång men är det någon hon inte gillar och de sitter upp igen visar hon det tydligt och det är bara att sitta av.

Har haft ett par tydliga fall av detta och de vet jag att jag inte kan kasta upp igen.

Fresa var väldigt försiktig med Stella på sin rygg första gången och kände in sig precis som Stella kände in sig på Fresa. Mycket intressant att stå och studera.

Det tog inte många gånger så var det väldigt tydligt, Fresa hade valt sig en till ryttare. Hon godkände även Stella snabbt gällande sin dotter.
Även där såg man tydligt vilka Fresa inte litade på och nästan tittade snett på, men inte Stella. Det var helt naturligt för Fresa att Stella höll på med hennes dotter =)

Stella var även med från start när jag skaffade mig Zydansie. De har sedan bundit starka band med varandra och har tillsammans tagit sig förbi många hinder på både sin egna och Zydans resa uppåt på sin utbildning stege.

Jag är så tacksam för denna tid jag nu haft nöjet att ha med Stella som min medryttare och är oändligt glad över att hon tog kontakt med mig och även tackade ja till mitt erbjudande.

Hon har varit ett stort stöd i många situationer för både mig och mina damer och vi har gått genom väldigt mycket på denna korta tid vi haft tillsammans. Inte ens ett år har hunnit gå än och jag ser fram emot kommande tid med en superbra magkänsla =D

Världens finaste bild på världens bästa tjejer
Inte jag som är fotograf, utan har lånat bilder då den är så himla fin <3
 

Kommentarer

Postat av: Stella

Publicerad 2014-02-09 22:59:04

Fan nu sitter jag här med tårar i ögonen :,)
När du skriver ner allt sådär blir jag så berörd! <3 Roligt att läsa också om det som hänt och hur du såg på det - känns som det var en evighet sen jag red ut på Lucy med dig!
Åh gud vad glad jag blir när jag läser det här, du är så fin!!

Tack så mycket för tiden som varit och hoppas att vi ( du jag och damerna) kommer att ha en lång tid tillsammans!! Bästa ni <3

Postat av: mor

Publicerad 2014-02-10 23:00:22

Jag förstår dina tankar. Stella är verkligen en pärla och en fantastisk tillgång för dig o dina hästar

Postat av: Stellas mamma

Publicerad 2014-02-12 13:02:06

Blir rörd & glad när jag läser om min älskade dotter & tacksam att du tagit henne under dina vingar & utbildar henne i hur man ska vara med hästar.
Är en stolt mamma.Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela