Medryttare?!

Publicerad 2014-01-25 23:33:00 i Haghäng, Mango,

Dagen idag har varit rätt så slapp

Planen var ju egentligen att jag skulle varit i Linköping men det hela sprack.

Hästvakt hade jag ju fixat, underbaraste Stella, och tänkte inte ta helgen med damerna ifrån henne nu när allt var planerat.
Var i alla fall ute en snabbis imorse och medicinerade Fresa, gav frukost kraft och drog av täckena så de skulle få lufta pälsen tills Stella kom.

Lämnade sedan damerna och åkte till granstallet då jag istället nu fått hjälpa Mia med Mango.
Hon jobbar fullt hela helgen och hade ingen bil hemma för att smidigt kunna åka ut och fixa det nödvändigaste.

Mockade hans box, packade höpåsar, fyllde vatten, ställde fram kraften och gick ner i hagen och klappade om honom lite innan jag rullade hemåt.
Blev ingen ridning eller arbete idag för gubben men imorgon ska jag nog göra något slags arbete med honom.

Känns konstigt att vara medryttare när man äger tre egna hästar XP hehehe för det e väl vad jag skulle kalla mig själv gällande Mango lite då och då

Stella rapporterade att hon haft en lång och härlig skogstur med damerna idag <3 mycket trevligt att höra.
Får se om rapporten imorgon är lika positiv eller om damerna spelar henne ett spratt. Planen är nämligen lite barbackaridning med fokus på balans, bålstabilitet och att stärka sitsen på Stella, hon har ingen Elin som tjatar från mitten så får se om hon saknar det eller trivdes bättre utan imorgon :P hehe

Mango den dagen vi hämtade hem honom till Mia ända från Göteborg
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela