Återbesök #2

Publicerad 2014-07-09 21:44:00 i Fresa,

 
I morse rullade transportenner till norrköping igen tillsammans med Mia och min far.
 
Efter två veckor i box och sjukhage + 10min promenader två gånger om dagen var det dags att se hur hon mådde igen i sina ben.
 
Vid longering visade sig nu en ganska tydlig hälta som hon inte visat tidigare.
De började bedöva bort del för del igen för att utesluta och även kanske hitta orsaken.
 
Det tyde på ömhet i ena fram som kan uppkommit nu i och med en hålvägg vi kämpar med att få att växa ut igen.
Annars var det bara kotorna som förra gången.
 
Även bakbenen gicks igenom ordentligt utan minsta spår av ömhet eller fel. Mycket skönt :-) 
 
Efter behandling togs det även röntgenbilder på framkotor och framhovar. Bilderna såg mycket bra ut enligt veterinären.
 
Hon blev ju lite bedövad hela hon vid röntgen så vi fick vänta en stund innan vi kunde putta in henne i transporten och åka hem.
 
Hon var superduktig hela dagen även om det var sjukt varmt och en hel del flyfän <3 
 
Väl hemma väntade flocken på henne vid grinden. Dock blir det fortsatt vila i box och sjukhage men med en en långsam igångsättning i skrittarbete. Tillbaka om fyra veckor igen och hoppas på ännu bättre resultat.
 
 
På kvällen blev det lite fotning på mig och hela min flock av mig goda vän Micke :-) 
 
Mycket trevligt och hade ingen som helst plan med hur fotona skulle se ut utan vi bara jobbade på och åkte hem där efter.
 
Spänd över att få se resultatet. Något borde ju ha fastnat :-P 
Ni får se när jag har sett ;-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela