Avslutande seriehoppning och Klubbmästerskap

Publicerad 2014-06-01 18:48:14 i Fresa, Maggie, Mango,

Zydansie är fortfarande halt, eller ja hon rör sig obehindrat i skritt (och fri bus galopp i hagen) men markerar i traven. Verkar sitta uppe i bogen på henne, troligen en sträckning eller liknande.

Vi missade ju tyvärr föra söndagens dressyrtävling och nu även dagens hopptävling men eftersom det var avslutande serie och klubbmästerskap frågade jag om jag och Stella som också var anmäld på Zydan kunde byta häst för att ändå få vara med.
Fick byta och Fresa fick vara med och leka med mig och Stella idag istället.

Dagen startade med att Stella hoppade henne först i 70cm och tog sig runt med noll fel i grund omgång och sedan även noll fel i omhoppning =D de var så himla fina ihop och hoppade två snygga rundor.

Elise blev nästa ut ur ”vår lilla grupp”. Hon red Maggie och även hon på 70cm.
Ett mycket fint tempo fick de upp redan från början vilket brukar till en början vara lite långsammare. Även de nollade både grundomgång och omhoppning.

80cm började och där stod mitt och Mias namn på listan. Hon började av oss två och fick en vägran på framhoppningen men när de väl fick start signal var det andra bullar. Snygga vägar och bra tempo slutade med nolla i grundomgång och även nolla i omhoppning =D så jäkla bra gjort av dom då de senaste hoppningarna inte alls funkat för dom.

Sen blev det min och Fresas tur. Hon var så himla med och lyssnade på minsta lilla dock sa hon på framhoppningen att energin började sina efter sin tur med Stella och all väntan i den stekande solen.

Fick startsignal och hon tog för sig av banan, kom lite tokigt in ett par gånger men hon löste det hela och jag ville inte lägga mig i allt för mycket då jag inte ville råka bromsa henne utan lät henne sköta hindren med den energin hon hade.

Nollade grundomgången och fick ny startsignal. Även om energin sinat busade jag igång Fresa inför första hindret och det var som om något hände i hästen och hej och hå vad det gick!!!
Hon hade så jäkla kul och hela hästen bara njöt <3

Det hela slutade med även noll fel i omhoppning och en riktigt bra tid.

 

Nu till resultatet.

Elise och Maggie – 3a i 70cm klassen, Klubbmästare Ponny
Stella och Fresa – Precis utanför placering 70cm klassen
Mia och Mango – Precis utanför placering 80cm klassen
Jag och Fresa – 1a i 80cm klassen, Klubbmästare Häst och Serievinnare

 

Vilken otroligt bra dag för hela vårt lilla gäng, super duktiga hästar som bjöd till under hela dagen och visade upp sig från sin allra bästa sida <3 <3 <3
(film kommer)

 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2014-06-01 22:16:51

Tack så hemskt mycket! Skulle gärna vilja ha nummer, det skulle vara jätte snällt. Nu verkar det dock som att ägaren hade ringt någon annan hovslagare men vi får se.

Men tack så jätte mycket i alla fall! :)

Svar: Har du någon mejl eller nått, vill inte skriva ut hennes nummer så vem som helst kan se =)
Elin Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela