mysdag

Publicerad 2014-06-28 20:49:00 i Haghäng, Maggie, Mango, Vardag,

Gårdagen spenderades näst intill helt ute med hästarna.
Började med att bygga sjukhage till Fresa innan jag fick besök av min älskade syster och hennes halvårs tvilling grabbar. Blev klapp och mys.
Grabbarna var inte rädda av sig utan klappade och kände på Cereza som tyckte det var väldigt spännande med dessa små människor.
 
De nöp henne i näsborren, drog lite i pälsen och stoppade in hela handen i hennes näsborre och hon bara stod och nosade nyfiket tillbaka ;-) tror jag har världens coolaste unghäst.
 
När syrran åkt hem igen kom nästa besök.
Min gamla medryttares dotter och hennes moster och kusin. Tyvärr jobbade hon själv men ska nog hinna träffa henne denna sommar också.
De brukar hälsa på under somaren då de är i krokarna då :-) 
 
Dottern och hennes kusin brukar även få rida lite och så blev även fallet idag 
Mango och Maggie ställde snällt upp.
Först var vi ute på en lång skrittrunda innan vi gick in i hagen för lite ridning i alla gångarter.
 
Maggie var pigg och hade lite överskottsenergi vilket gjorde att Frida som satt på fick träna för att hitta en lugnare Maggie.
Volter och mjuka övergångar fixade till det hela och de verkade gilla varandra.
 
Emmy som satt på Mango fick istället försöka hitta gasen för att väcka upp en halvt sovande häst. Men tog inte allt för lång tid så var farten inget problem längre och vi började fokusera på sittsen.
 
 
Igår räckte det att de fick känna lite på hästarna så får det bli mer "träning" av det hela en annan dag då de bett mig att hålla lektion nu en gång i veckan medan de är här på sommarlov.
Sen ska vi väl inte bara träna, lite bus och något bad med de fyrbenta ska vi försöka hinna med också såklart ;-) 
 
Kvällen spenderades sedan på kalas. Mitt kalas hehe
Fyllde ju år på midsommarafton och jobbade först och åkte sedan iväg med med Mia så blev ju inget firande.
 
Min familj ville i alla fall fira mig så vi fick passa på idag. Världens godaste smörgåstårta a la pappa, paket och sedan tårta och annat sött och gott :-D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela