Sårtvätt och REA

Publicerad 2014-06-24 13:00:00 i Haghäng, Vardag, Zydansie,

Ut till min älsklingar nu på morgonen.
Cereza kom och möte mig i hagen medan de andra bara lite snabbt kollade upp från det höga gräset, inspekterade mig på håll och började sedan äta igen.
 
Cereza följde med mig genom hagen mot grinden och snart hade jag ett långt led av hästar bakom mig. Inte vågade de stå kvar, de kunde ju missa något ;-) 
 
Alla fick sin kraftgiva medan jag gick runt och visiterade dom.
När alla ätit upp plockade jag ut Zydan ur hagen och gick för att spola hennes mest skadade ben som under natten svullnat upp en del.
Spolade med kallvatten och Zydan stod lugnt kvar och verkade njuta. En häst som annars inte gillar att bli spolad.
 
Svullnaden gick ner något och jag fixade rent resterande varblandad vätska som runnit längs benet och kladdat fast. Smorde in antibakteriellt och mjukgörande runt kanterna för att de inte ska torka och göra ont. Smorde även på för skydd mot flugor då en linda inte är aktuell.
 
 
Min goda vän Mia hade tidigare så morgonen skrivit om rean på hööks som börjat så lite snabbt efter att släppt tillbaka Zyd i hagen rullade jag dit.
 
Var där för ett regntäcke jag kollat upp på deras hemsida. Regntäcken behövs alltid ;-) och då jag vet att storlekarna snabbt blir utplockat så ville jag inte bli sen dit denna gång.
 
Gick direkt till täckena och fiskade upp två stycken i rätt storlek till både Fresa och Zydansie. Cereza har jag ett reserv till om hon mot förmodan skulle behövai höst och Maggie har jag ju inte kvar mycket länge till så de fick vara utan.
 
Trist med att det inte fanns mycket att välja mellan så Fresa och Zydan får matcha varanndra med likadana täcken.
 
lånad bild från hööks hemsida.
 

Tror de kommer vara väldigt snygga även om de även ser lite kul ut med likadana täcken på de två.
Nu hoppas jag bara att storlekarna blev rätt, hört att just denna modell kan vara lite stor i storlekarna. 

Kommentarer

Postat av: Stella

Publicerad 2014-06-24 16:21:14

Snyggt täcke!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela