Förrymd häst?!

Publicerad 2014-03-18 23:45:16 i Fresa, Maggie, Zydansie,

Hade planerat mig en skogsritt med lite bus över stock och sten med en dam i taget men precis när jag skulle åka ut till mina hästar plingade det till i telefonen, det var min chef som frågade om jag kunde komma in tidigare o jobba då hon gjort sig illa och inte kände sig så nödvändig på jobbet.

Jag sa att jag skulle komma lite tidigare än jag var schemalagd men inte på en gång då jag inte ville åsidosätta mina hästar helt och hållet även om nu ett par timmar försvann med dom idag.

Blev en skogsritt i alla fall.
Fresa som ridhäst, Maggie som handhäst och Zydan fick traska fritt hehe
Hon tyckte det hela var väldigt mystiskt och var först som fastklistrad på de andra då hon absolut inte ville komma ifrån sin flock och bli ensam men tog inte många minuter innan hon avslappnat traskade runt på egna stigar (självklart i närheten av oss hela tiden) och kom hon lite långt ifrån oss kom hon snabbt travandes med spetsade öron. Lycklig häst <3

Maggie traskade på bra bakom Fresa och fick ta i för egen maskin upp och ner i skogen. Fresa njöt hon med och frustade nöjt medan vi klättrade runt.

Tre glada hästar lämnade jag sedan kvar i hagen och rörde mig mot jobbet.

När jag sedan tog mig ännu en tur ut till damerna för lite kraft och mys kom Zydan och Maggie och mötte mig i mörkret =D har aldrig hänt förut, bara varit Fresa som kommit och hälsat medan de andra väntat vid foderbordet. Men ikväll körde de visst med ombytta roller ;)

Mycket trevlig uteritt, bra flyt på jobbet och en supermysig kväll hos damerna. Njuter av dagen några minuter till innan det är dags för lite sömn.

 
 

Kommentarer

Postat av: mor

Publicerad 2014-03-19 03:09:59

Lösa hundar är ju en vanlig syn men hästar... mysigt :-D

Postat av: Stella

Publicerad 2014-03-19 07:13:05

Gud vad härligt!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela