Andra och första passet

Publicerad 2014-10-01 14:41:52 i Donovan, Zydansie,

Igår var Zydan och jag på ännu en dressyrlektion.
Tidigt pass, redan 07.45 drog lektionen igång. Red skogsvägen över till ridhuset igår så väl på plats hade jag en mjuk och fin häst.
 
Helt ensam i ridhuset flöt passet på bra och redan som andrapass har hon gjort framsteg.
Bättre sökning till bettet och istället för att knäppa av i nacken så som hon så lätt gör valde hon att länga sig i formen.
 
Inget perfekt arbete men är stolt över henne och hennes framsteg på denna korta tid.
 
 
 
Idag blev det ett första pass i lina för Donovan.
Han är ju väl utbildad just inom NH så kände mest igenom honom på lite olika övningar och sedan gick vi mer in på att han skulle spegla mig för att hitta fokuset och mjukheten i kroppen.
 
Avslutade med lite bus i galopp. Ett kort pass bara för att vi skulle få känna in oss på varandra, och känner att detta inte är något problem då han snabbt bjöd in till lek och följde fint.
 
Dom andra fick nöja sig med lite kel innan jobbet kallade på mig.
Imorgon är jag ledig så då ska jag hinna med lite mer med mina fyrbenta <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela