Första riktiga på länge

Publicerad 2014-09-17 18:34:00 i Zydansie,

Första dressyrlektionen med Zydan.
Har tänkt länge att jag ska ta med henne på träning men har alltid hamnat något i vägen.
 
Nu efter den långa sommarvilan och påbörjad igångsättning tyckte jag allt att nu ska her latmask motas bort och en träning blev inbokad.
Vill även ha ett par ögon på mig nu vid igångsättningen för allra bästa resultat både för mig och mina damer. Annars blir det lätt att man blir hemmablind och tror man är där man kanske inte alls är :-P 
 
Blev i alla fall en väldigt nyttig lektion där vi gick tillbaka till grunderna för att stärka bakben i rakriktning och övergångar. Hitta ramen helt enkelt.
Zydan är av den rasen att det är mycket frambens sprattel och högt ihopkrullat huvud som gäller.
 
Mycket jobbigt pass om man frågar Zydan. Inte alls stark nog att hålla sig i ramen hela tiden + att det fanns ju bilar och tåg att spana på också ju ;-) 
 
Väldigt grundliga övningar som vi ska traggla vidare med för att kunna hitta ramen och kunna gå vidare sen i sinom tid.
 
Skönt att ha ett par ögon för min sitts också. Fy för alla olater man så snabbt lägger på sig för att det är "bekvämt" eller vad man nu ska skylla på hehe men även det ska det bli ändring på.
 
pappa filmade men eftersom kameran och datorn vägrar kommunicera så fick det bli så här :-P 
 
Nyttig dag och fler träningar är redan inbokade :-D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela