Glöm och fokusera på annat

Publicerad 2014-09-18 10:09:00 i Zydansie,

Ska alldeles strax lämna min underbara hage men passar på att skriva lite samtidigt som jag njuter i den värmande höstsolen <3 
 
Tidig morgon med nerviga hästar. Det var ju faktiskt en traktor som brummade och lät i deras hage, usch vad läskigt.
Jag blev dock bara glad att se den där. Det innebär att min äng nu är klippt och jag kan bygga upp en ny terrängbana :-D yey 
 
Men eftersom Zydan avskyr traktorer mer än allt annat så var hon väldigt upprörd. Tog med henne ut på en stubbåker och tömkörde lite istället för att få henne på andra tankar + lite träning såklart ;-) 
 
Igår så dressyrlektionen fick jag även tips hur jag skulle tänka i tömkörningen för att hjälpa henne komma in i ramen även sen i ridningen.
 
Jobbade runt i bägge varv och försökte få henne att hitta yttersidan och länga ut sin form. Inte det lättaste, hon började så smått ta ytter och trampade fint i skritt och trav men höll en väldigt hög nacke och kunde inte riktigt coola ner helt. Där av fick hon inte ut steget helt heller men jag förstår henne. 
Hon skötte sig fint i övrigt så krävde inte mycket mer utan hon fick sedan kliva in i hagen igen med kompisarna, nöjd och glad :-) 
 
Underbara häst. Blir förvånad över hur arbetsvillig häst jag har ibland.
Försöker verkligen förstå och göra rätt även om allt fortfarande är så nytt med tömkörning. Nya saker brukar annars få henne att backa. <3 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela