Trivs bäst i stallkläderna

Publicerad 2014-09-20 18:44:17 i Vardag, Zydansie,

Lugn dag
 
Åkte ut till hagen och tänkte träna lite inför nästa träning med Zydan. Dock har hon musklat om sig så att inte sadeln ligger något bra längre.
Tog med Fresas dressyrsadel i hop om att den skulle funka, men icke :-/ 
 
Så blev skritt och halt arbete baracka vilket kanske var precis vad vi behövde. Försökte hitta en bra skritt takt och få henne att ta tag i ytter hjälperna som hon gärna släpper helt.
Även tränade på att gå in i en bra halt med bärighet och framåtbjudning då hon lätt släpper ryggen och nästan backar in i en halt.
 
Inte lika koncentrerad som på lektion men vi hittade fint in i arbetet stundtals så är helt nöjd över min dam även idag ;-) hon är fin min lilla röding <3 
 
Nu kallar vardagen och jag ska även vara lite social med mina kollegor (mer än på arbetstid), dags för en liten personalfest.
Vet dock inte vart min skjuts tagit vägen :-P 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela