Ett gott skratt

Publicerad 2013-12-09 22:31:00 i Fresa, Zydansie,

 

Söndagens bestyr började med jobb i vanlig ordning men som flöt på väldigt bra.
Rullade sedan hem för att mötas av mina älskade hästar på baksidan. Min älskade mor och far hade varit underbara och hämtat hem dom tidigare på dagen för att underlätta för mitt ridhusbesök på kvällen <3

 

Väl i ridhuset började jag direkt med Fresa. Satte på kapsonen och började så smått kolla igenom hela registret med sänkning, ställning, böjning, höft på plats och spårning.

När Fresa kom in i arbetet och började ta för sig gick vi över till lite voltarbete med lite öppna och sluta. Hon skötte sig fin fint och jag började be om lite mer kraft i slutan och även valde att leda in henne mot en piruett, ett par steg i taget.

 

Hon fick då samla sig lite och jobba både kropp och huvud för att hamna rätt så att säga. Hennes allt för tunna rygg lyftes fint och man såg hur hon verkligen jobbade upp den med magen.

Är så jäkla stolt över henne och så himla lycklig över vårat pass som gav mycket för både henne och mig. Nu känns det verkligen som om vi är på banan igen, nu kan vi bara blicka framåt <3

 

En nu ganska matt Fresa släppte jag lös medans vi fokuserade på Zydansie. Bad Stella skicka henne över de små sockerbitshindren vi byggt fram.
Nu kom dock den lite surskalliga Zydan fram igen och med endast ett rep runt halsen kom hon undan allt för många gånger och det tog sin lilla stund innan ett ordentligt försök från hennes sida kom.

Väl på plats med huvud och kropp bytte vi rep mot träns och Stella fick sitta upp barbacka för lite studs över de upphöjda bommarna.

Hon fick galoppera fram lite först så att de fick en ren galopp och hon smått började följa med i rörelserna.
Med en puls över 200 (enligt henne själv) tog hon sedan och styrde över hindren. Lite spänt i början men efter ett par skutt började hon följa bättre och bättre och då blev även Zydan mer och mer bekväm. Tror och hoppas något litet ljus gick upp för paret vad jag ville ha ut med att de flängde runt barbacka över hinder ;)

Bild tagen ur film som finns på Stellas blogg

Blev inte allt för många språng, men en bra början. Nu finns det något att bygga vidare på inför en liten klubbtävling som börjar närma sig där Stella ska vara med och ta lite revansch efter förra tävlingen hon inte var allt för nöjd över tillsammans med Zydansie.

 

Både Stella och Zydan skötte sig väldigt bra men ändå kunde jag inte hålla tillbaka skratten. Inget illa menat alls och det vet Stella också men kunde inte låta bli när obalansen och okontrollerat studsande såg så himla komiskt ut. Tack gumman! Även då det nog inte var din plan ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela