Stortvätt

Publicerad 2013-12-05 23:17:37 i Cereza, Fresa, Vardag, Zydansie,

Idag blev det en tvåtimmars ritt med min lilla flock.
Red Zydan, Fresa som handhäst och Cereza skuttade runt fritt tillsammans med hundarna.
 
Kände att de behövde gå av sig lite inför kommande storm som är på väg så att de inte börjar stressa runt utan kan ta det med ro utan en massa överskottsenergi i kroppen.
 
Dock hade de fortfarande en hel del energi kvar och när vindarna tog till och det började flyga ner grenar och grejer började de spatta runt och att få på dom täcken inför natten tog mer än dubbelt så lång tid som vanligt.
Tur dom e så söta för just då var jag allt annat än glad på dom :-P
 
 
 
Nu på kvällskvisten tog jag och fortsatte med min tvätt av hästgrejer, alla täcken är fixade inför vinter sen tidigare och igår tvättade jag alla grimmor,repgrimmor,grimskaft och rep.
Ikväll fick det bli dags att tvättade alla huvudlag och andra extra läderremmar jag äger. Märkte ganska snart att jag äger alldeles för många huvudlag med tanke på hur många hästar jag har :-P hahaha
 
Tidskrävande men nu är allt rent, fint och hänger på tork. Imorgon blir det att smörja upp allt och fetta in det när det har torkat ordentligt så är det redo för användning, undanhängning och en del till försäljning ;-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela