Vinter rustat och klart.

Publicerad 2013-12-04 19:28:00 i Haghäng,

Idag tog jag min lediga dag och drog med mig min far ut till hagen för att vinter rusta den lite.
 
Vi hade fyrhjulingen med oss tog vi även tillfälle i akt och drog bort lite träd som ramlat i dessa blåst stormar som dragit förbi oss, de hade då hamnat över gräsvägen som finns i hagen. För hästarnas skull spelade det nog ingen större roll då de har hela skogen att vandra i men för min del är gräsvägen guld värd då det gör det smidigare för mig att ta mig fram ;-)
 
Kände nu att jag behövde få bort dom nu när de varnar för ännu en storm och snö.
 
Dock tycker Zydansie att fyrhjulingen är lite läskig och när den drar runt med trän är den fruktansvärt hemskt så hon valde att ha koll på oss från ett säkert ställe :-P
 
 
 
Fresa var lite modigare och gick sakta upp till foderbordet och började äta.
Cereza däremot tog det hela som lek och gick runt och kollade in alla grejer vi hade i kärran och självklart smakade på det mesta också :-P
 
Sedan åkte vi nedåt i hagen där den går ända ner till sjön och även följer den en bra bit utan staket ut mot vattnet, och det funkar ju vår, sommar och höst att det inte är något staket där. Men på vintern när isen lägger sig vill jag ha staket, har hört allt för många historier om hästar och kor som gått ut på isar då de tror det är vanlig mark. Inte alla historier med trevligt slut :-(
 
Ne så nu har vi slagit upp ett staket även där, över vintern i alla fall sen plockar vi ner det igen till våren.
Blev väldigt bra och nu är vi redo för kylan ;-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela