Börjar bli männsika igen

Publicerad 2013-11-30 22:39:00 i Vardag,

Oj oj oj länge sen sist

Nu blev det ju helt plötsligt väldigt jobbigt att skriva igen när man hamnat i ett sådan glapp =/
Men skyller faktiskt ifrån mig på jobbet denna gång.

Jag är inte van vid att gå upp halv fem på mornarna och att då göra det två dagar på rad ena veckan och tre dagar i rad andra veckan tog hårt på mig och min rehabilitering tar tid XP
Det har tagit ett tag för mig att bli människa igen kan man väll säga.

Tur man har underbara vänner runt sig som stöttar en när man är i sin zombi värld.

Uteritt med underbara Stella, en fika och bio med en nyfunnen vän och en rejäl "urladdningkväll" hos Mia för att starta om batterierna mellan jobbpassen i norrköping och som avslutning på denna vecka två galna ritter med Mia på fyra respektive fem timmar ute i skogen över stock och sten ;)

Mycket värd att se =)

Finns egentligen så himla mycket att berätta men skulle jag försöka skriva ner allt jag varit med om under denna tid jag varit frånvarande här skulle det bli en alldeles för lång novell som ändå ingen skulle orka läsa :P

 

Men efter att ha stukat foten vid en avsittning i skogen (landade på en hal rot och sen small det till) och kanske dragit upp en gammal skada jag har på ett av ligamenten i foten var det skönt att Stella hade hand om damerna idag och att jag fick sitta på mitt egna jobb här hemma. Konstigt det kändes att skriva att det är skönt att jobba men men :P

Med lindad fot tog jag mig igenom en ganska så lugn arbetsdag för att sen åka ut till damerna och natta dom med en skyddande täcke och lite kraftfoder.

 
 

Efter jobbet imorgon kommer jag mötas upp av Mia i hagen för en liten ritt till ridhuset (vi inte varit i på hur länge som helst) där vi i sin tur ska möta upp Stella och sedan står löshoppning på schemat =D
Även Mias Mango är med flocken nu över helgen och ska också få hoppa av sig.

Ser fram emot ett trevligt pass, kanske även lite bus och träning för oss människor ;) men mer än så tänker jag nog inte avslöja i detta inlägg.

 

Nu ska jag krypa under täcket och hoppas på att foten är ännu lite mer fit for fight imorgon, annars får jag nog stå i mitten och piska på Mia och Stella så de sköter ”mitt” jobb i ridhuset XP lät faktiskt inte allt för illa hehe

Min rödhåriga lilla skimmel <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela