Full rulle

Publicerad 2013-11-17 22:45:00 i Lektion, Zydansie,

Efter jobbet idag rullade jag iväg mot Mia för att lämna av Zydans täcke. Åkte även snabbt förbi hos en tjej och hämtade upp två repgrimmor jag och Mia köpt på en annons igår, en till Cereza och en till Mango.

Väl hos Mia fick jag pussa på min älskade Zyd som stod och halvsov efter kvällens medicin intag i boxen. Svullnaden hade redan gått ner en ytte pytte aning, är ju på väg åt rätt håll i alla fall =)

Hon fick på sig sitt täcke och sedan fick hon och Mango gå ut i sin hage igen då hon nu inte är van vid att stå inne på box så länge och hon då inte ska behöva vara inlåst. Mycket nöjda hästar traskade glatt ut i sin hage i mörkret och började tugga på sitt natthö.
Med Mias uppsikt över min juvel och hennes redan så fina tillfrisknande kan jag sova gott inatt =D

 

Efter mitt korta besök hos Mia rullade jag hemåt igen, men en snabb visit i hagen.
Joggade ner till containern och hämtade Fresas täcke, joggade tillbaka upp mot foderbordet där F och C stått när jag joggade förbi innan. Mötes upp halvvägs av två förvirrade hästar och slängde snabbt på täcket och joggade vidare till bilen och körde iväg.

Fresa måste blivit väldigt förvirrad av mitt uppförande och brist på den vanliga nattmaten =/
Får gottgöra henne imorgon med extra kärlek <3

 

Att jag skyndade runt i hagen berodde på att jag hade en tid i ridhuset att passa.

Hade nämligen bokat tid med Stefan som ville löshoppa sin medryttarhäst "B"
Mötes upp av Stefan, Stella och hästens ägare + familj. Blev en större publik än jag väntat XP

Vi vet inte om denna häst har löshoppats förut så Stefan fick värma upp i lina och sedan skicka hästen över nedlagda bommar innan vi släppte honom lös och han fick springa över själv innan vi byggde upp hindrena till kryss.

Ena långsidan bestod av tre studs och andra långsidan av ett räcke och en oxer med 14meter i mellan.

Studsen var väldigt svårt då B gärna tar allt på fart och längd men efter att slagit i fötterna ett par gånger började han bromsa upp sig själv och valde till och med att trava in. Andra långsidan gick där emot väldigt fort och de utmäta avståndet för tre galoppsprång tog han på två galoppsprång istället XP

Inga höjder utan bara kollade av hur han betedde sig och tog hindren och övningarna, som högst fick han ta oxern på 80cm. Super bra pass med både kropps och hjärnjumpa och redan nu har jag en massa små hinderövningar jag skulle vilja testa med denna häst ;) super kul

 

~~~~~~~~~~~~~

 

Mamma och pappa var ute i hagen tidigare under dagen och fixade med de troliga skället till Zydans svåra ansiktsskada.
Fresa och Cereza verkade sakna sin tredje partner och lämande inte mor och fars sida under hela tiden

Cereza tycket även att pappas fyrhjuling var väldigt intressant, speciellt den där lådan där bak med lite smått och gott i som man kunde plocka upp och slänga ner på marken XP

 

Mamma knäppte ett par kort:

 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Stella

Publicerad 2013-11-17 22:58:09

Haha den lilla terroristen till föl! Sen är den goa flätan tillbaka i Fresas svans ser jag :D

Btw tack för kommentaren, förstod nästan att jag inte kunde gjort så stor skillnad men det var ändå tankar som satte igång i huvudet. Hade gärna gjort något annorlunda så hon hade sluppit smärtan, hade jag vetat så hade jag hållit koll på dem i hagen hela natten om det var så! (a)

Svar: Ja hon kan verkligen roa sig själv :-PJapp nytvättad som hon är och inga flugor att slå bort längre, då kommer flätan tillbaka ;-)

Jo hade jag vetat att hon skulle vara så klantig så skulle jag skärmat av för länge sen :-/ stackarn. Men nu har vi förhoppningsvis "Zydansie-säkrat" hagen ordentligt
Elin Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela