Pappa sitter upp

Publicerad 2013-11-06 21:00:00 i Cereza, Fresa, Haghäng, Mango, Zydansie,

I måndags sålde jag ena bilen så pappa fick komma och hämta upp mig på jobbet då det var där jag blev av med min lilla blå.
 
Han följde med ut till hästarna och med lite övertalning fick jag även en sällskap till uteritten :-D
Sadlade på Mango och hjälpte pappa upp. Själv tog jag mig en liten mystur på Fresa <3, Zydansie som handhäst och Cereza lös (som vanligt)
 
Vi red grusvägen mot ridhuset men vände efter halva då det började bli mörkt och varken Pappa eller Fresa är igång ;-) hehe
 
Även om mina damer var lite på tårna tog Mango hand om pappa. Så himla skönt.
 
 
Idag tog vi oss ännu en ridtur tillsammans pappa och jag.
Samma lika som i måndags. Sadlade upp Mango till pappa och satte mig upp på Fresa med Zyd på släp och Cereza lös men denna gång hade hon även hundarna att terrorisera ;-)
Vi tog en lite längre skogstur och hästarna fick trampa över stock och sten.
 
Efter halva turen kände jag att Fresa började bli trött i ryggen. Blev tung i stegen och slapp i bakkärran så hoppade av henne och satte mig upp på Zydan istället, och ridturen fortsatte :-)
Ett super + med att ha två hästar med sig, att de kan avlösa varandra.
 
Fresa piggnade på sig och promenerade glatt med resten av turen.
 
Vi var ute nästan en timme och alla skötte sig fin fint och Mango tog bra hand om min far igen
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela