Uteritt med gammal och ny vän

Publicerad 2013-11-13 18:51:35 i Cereza, Fresa, Zydansie,

Efter vaccinationen fick damerna följa med hem och stå och tugga lite gräs på baksidan en stund.
 
Inväntade Carina och hennes vän Berit då vi hade planerat en liten kort skrittrunda.
Carina är en gammal vän jag fick när jag var medryttare på hennes fina häst för länge sedan tills hon vart tvungen att låta honom vandra vidare pga cancer.
 
Berit och jag borstade och sadlade på damerna och möte sedan upp Carina och hennes medryttarhäst borta vid stallet
 
Berit fick rida på Zydan och verkade tycka om henne :-) 
Zydan skötte sig galant hela turen även om jag kunde se hur energin sprudlade under huden på henne.
Själv satt jag på Fresa <3 energibomb nummer ett. Blev att rida med träns och bett då jag annars inte skulle ha lyckats hålla henne i skritt XP
 
Även om Cereza precis fått spruta fick även hon följa med annars hade hon blivit ensam, och det var inte något alternativ. Sen var det bara skritt så inge mer ansträngning än deras egna promenader i hagen.
Hon följde snällt med i grimma och lina hela ritten och verkade nöjd över vår korta skogstur.
 
Väl tillbaka verkade alla nöjda och glada :-D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela