Dags att komma igång igen

Publicerad 2013-10-17 22:55:39 i Haghäng,

Jobb idag men hade morgonen på mig med hästarna <3
 
Zydansie fick vilodag idag och mitt fokus la jag helt på Fresa. Efter lite kraft i ligghallen blev det repgrimma och 8meters linan på.
 
Vi var på ängen och jag kände igenom henne med lite förflyttningar av rumpa och bog, några sidförflyttningar i skritt och trav innan vi gick in på lite voltarbete.
Märktes att hon blivit lite åsidosatt gällande arbetet då jag bara försök göda upp henne sen fölningen då hon rasade i vikt och sen blev halt efter att hon snubblat i sin nya hage nu i höst.
 
Hon var väldigt samarbetsvillig och sökte kontakt och uppgifter. Hon följde mig mycket fint och gjorde allt jag bad om :-D
Vi använde oss av de mindre terränghindren i voltarbetet och jag fick henne att lyssna fint lydnadsmässigt då jag valde vilken gångart hon skulle ha innan, över och efter.
Kändes väldigt coolt att hon lyssnade så himla bra att ja kunde välja att få henne att trava över, trava in och hoppa över men landa i trav eller trava in hoppa och landa i galopp.
Stundtals hade ja till och med henne med mig så pass att ja från 8meters håll kunde välja när hon skulle hoppa av när hon kom i galopp :-D
Älskade Fresa <3
 
Eftersom hon är under igångsättning och bara i ett tidigt skede blev det ett kort pass, men ett himla bra pass.
Att hon började så smått bära sig väldigt fint och komma rund och fin över ryggen i bara repgrimma gjorde mig väldig glad då jag i och med det vet att hon verkligen tar i för egen vilja och tycker det är kul att arbeta :-D
 
Börjar jobba tidigar imorgon så får se hur mycket som hinns med med damerna men förhoppningsvis något litet markpass med bägge.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela