Egen terrängbana

Publicerad 2013-10-09 22:33:00 i Haghäng, Mango, Zydansie,

Gårdagen var inge kul alls och efter den mysiga frukosten med hästarna blev allt värre.
Hela dagen på jobbet drogs jag med halsont, huvudverk och febertoppar =(

Härda ut då pengar är ett nödvändigt måste och har tagit ledigt torsdag-söndag och känner att ja måste jobba alla tider ja kan oavsett hur ja mår.
Väl hemma la jag mig i soffan och tog mig knappt upp förens jag kravlade mig över till sängen och slocknade.

Dagen idag har flutit på med lite halsont och rethosta, men inget värre och det är skönt.

 

Pappa och jag åkte ut till hagen lite skapligt och byggde vidare på våra terränghinder =D Det blev så himla bra och jag är så himla nöjd
Mia kom ut och vi sadlade upp Zydan och Mango och tog oss ett hopp pass.

Zydnasie sköte sig fint när vi red fram i skogen men efter första framhoppningarna började hon gå emot tryck och blev bara allmänt otrevlig. Detta var inget jag tänkte tolerera utan vi tog oss en diskussion och mycket benförflyttningar tills det att hon började följa och flytta som ja ville
Först då kunde vi börja hoppa lite på riktigt och hon tog hindren lätt.

 

 
 

Dock hade hon lite svårt att slappna av och länga sitt steg som vanligt men gissar på att det var självförtroendet som sviktade och ovana att träna på naturligt underlag, alltså inte en slät nyharvad ridbana ;)

Sista hoppet vi tog så hade vi en liten bana att följa med fyra språng och nu var hon med. Hon la sig rätt på hinder och tog hjälperna bra och svängarna fint.
I och med att hon var så med ville jag pröva att helt och hållet välja när avstampet skulle komma på sista hindret och valde att hoppa av lite längre ifrån än vad hon normalt valde själv.

Hon lyssnade fint även om hon fick ta i lite extra för det lilla långhoppet som blev, dock trodde ja inte att vi var jätte långt ifrån hindret men bilden Mia tog visade annat.

 

 

 

Mia och Mango jobbade fint och Mia övervann sin rädsla för fast stock hinder hon fått efter en svår olycka. Var så kul att se all spyfärdig skräck förvandlas till glädje =D.

 

 Cereza blev trött av att bara titta på hur de andra ansträngde sig ;)
 
Efter passet kom Syrran med familj och hälsade på i hagen. Blev mys i hagen och lite fika
 
Dagen var toppen även om halsen inte ville ge med sig men fanns annat som tog över den bittra ”sjuk-känslan” =D

Imorgon blir det en snabbis på morgonen för att se om deras nya hö kommit så jag kan fästa nätet innan jag drar iväg till Sandviken för World Cup i Bandy där brorsan är o spelar.
Kul att åka på bandy igen, var länge sedan sist.

Kommer vara iväg tor-sön så jag har fått skaffa mig hästvakter.
Mia och Stella kommer ta hand om mina älskade damer och jag är inte ett dugg orolig, dessa tjejer är så otroligt mån om mina damer och jag känner att ja kan lita på dom till 100% i alla lägen. Så himla skönt med så underbara vänner <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela