Gårdagen

Publicerad 2013-10-24 13:38:00 i Cereza, Haghäng, Vardag,

Ingen uppdatering igår men hade inte riktigt tid :-P full rulle från det att jag gick upp till det att jag gick och la mig typ.
Så mycket blev det av min vilodag :-P
 
Började i alla fall med en lååång sovmorgon, sammanlagt fick jag mig 12h sömn. Så himla skönt.
Sen blev jag uttråkad och tog med mina hundar ut på en promenad till hästarna.
 
På väg ut till hästarna gick jag förbi hagen vi lyckats rasera härom dagen. Förödelsen var inte nådig och började plocka lite med trådarna men ganska lönlöst utan rätta verktygen så gav upp med en plan att åka ut igen för att fixat.
Väl i hagen fick hästarna lite foder och en härlig ryckt alla tre <3
 
Promenerade hem och tog mig en liten lunchmacka innan jag packade in skruvdragare mm i bilen.
Hade även en "date" med syrran och hennes lilla familj som ville komma ut och vara med hästarna en stund. Sen har de även diskuterat tandborstning där hemma och lilla dottern skulle få se hästarnas tänder och då se vad som händer om man inte borstar noggrant XP
 
Efter tandtittande och mys åkte de hem och jag rullade till det trasiga hagen och gick och skruvade upp nya fästen för tråden och försökte så gott ja kunde få ordning på all utdragen och ihop trasslad tråd.
Blev helt okej men nu är det lite elgrejer som behöver fixas men till det behöver ja min fars hjälp så det fick vänta.
 
Bilen rullade sedan vidare mot stan och plocka upp Mia och Elise. Sedan vidare hem till dom där de red en sväng på Mango.
Till och med jag fick sitta upp fem minuter även då jag planerat att inte rida förens i nästa vecka eftersom jag fortfarande var öm och stel. Men det gick bra och fick mersmak och längtar till jag ska sitta upp på mina damer igen :-D
 
Sen avslutade vi kvällen med lite soffhäng innan jag rullade hem. Jag var tröttare än jag trott och lyckades slocknade så fort huvude nuddade kudden.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela