Stel som en pinne

Publicerad 2013-10-22 22:15:00 i Haghäng, Vardag,

Dagen idag startade helt okej och jag kände inte av så mycket från gårdagens flygtur.
Åkte ut till hästarna för att byta täcke efter en regnig natt. När ja kommer ut stod de och glodde mitt på ängen och gick sin väg när jag kommer nära :-/ efter lite jobb med att få lite kontakt (typ som i korallen) fick jag tag i Fresa och de andra följde då med upp till ligghallen.
 
De fick sitt foder men var hela tiden på helspänn och vaksamma på alla små ljud runt om i skogen. Märktes att gårdagen tog hårt på deras psyken.
En vilodag med flocken var nog precis vad de behövde.
 
Rullade själv till jobbet och nu började smärtan bli värre och stelheten i nacken blev otroligt jobbig, kunde knappt vända huvude det minsta åt sidorna utan fick vrida hela överkroppen när jag skulle prata med kunder och se på saker.
 
Detta blev bättre under dagen och rörligheten kom tillbaka nästan helt men har fått knapra tabletter under hela dagen för att orka jobba.
 
Jag tog mig igenom arbets passet och åkte ännu en gång ut till mina älsklingar. Nu var de mycket lugnare när vi stod där och myste i mörkret.
Nu ligger ja hemma och vilar och har ledig dag imorgon så nu ska kroppen få den ro den förtjänar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela