julkänsla

Publicerad 2014-12-22 22:26:32 i Cereza, Fresa, Ridhus, Zydansie,

Julkänsla är någon som uteblivit helt och hållet denna vinter. Tills i fredags när jag tog tag i det där med att slå in klappar.
Först väldig trist men väldigt snart började det pirra i mina pysselnerver och att slå in klappar blev helt plötsligt väldigt kul :-P 
 
Lördagen blev det lite julbak med mor min. Apelsin och chokladtryffel och lite lussekatter/ bullar.
Mumsigt värre.
 
Kvällen spenderades sedan i ridhuset med alla hästar, pappa, Anton, Mia och Elise till en början. Mamma och hundarna kom sedan förbi med lite julfika efter att Elise hoppat Maggie, Anton joggat Zydan och jag jobbat Fresa vid kärran. Inte långt kvar tills jag vågar spänna fast den helt och hållet, min duktiga tjej <3
 
Cereza fick även hon prova att ha sele på sig och stå innanför skaklarna, inga konstigheter hehe
 
Avslutade med Zydan och kärran. Allt med henne handlar bara om att hon ska känna sig bekväm och trygg vid kärran och att ha mod nog att hov för hov kliva innanför skaklarna.
Tyvärr blir hon fortfarande väldigt skärrad och avstängd vid kärran vilket kan nästan bli farligt men stor häst som inte vet vart hon har kroppen, ännu mindre vart jag är.
Men bara att träna vidare. Vi har under vår tid ihop kommit så himla långt så ser absolut inte att en liten kärra skulle stoppa oss i hennes väg framåt. Ett steg i taget bara tills hon kan ta vardagen med ro oavsett vilka hinder hon möter på <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela