Sista inför jul

Publicerad 2014-12-15 22:39:00 i Fresa, Ridhus, Zydansie,

I lördags blev det ridhus som sagt.
Har påbörjat lite inkörning av mina damer. Se om någon av dom tycker det är kul ochdå ha ännu en grej att variera vardagen med för dom ;-) 
 
Dock blev det förhinder och jag fick ändra planen.
Anton ville hänga på så vi tog med alla tre tjejer och det fick bli dressyrträning för Fresa medan Anton jobbade vidare med sin sits och styrning i alla gångarter.
 
När jag kände att vår repetition från förra träningen med samlingen och bakbens styrkan satt fint tog jag över Zydan.
 
Det var uppsatt flera hinder i ridhuset så hon fick studsa lite.
Mycket kul tyckte hon det var, fast läskigt. Hon var tvungen att titta på alla hinder innan hon kunde överväga att det faktiskt skulle bli lika kul som förr ;-) sötnosen.
 
När hon väl tittat seglade hon över i ren glädje <3
Lite bus och sedan gick vi hemåt igen. 
 
Söndagen spenderade jag bara på jobbet.
Anton erbjöd sig att ge mat och rida ut på Zydan. De hade varit ute i nästan två timmar och klättrat runt i massa branta backar.
 
Mycket kul att höra att de trivs ihop.
 
Han fick sedan sällskap i hagen av mina underbara föräldrar som var ute för att fixa med höet till mina damer så jag skulle slippa <3
 
Idag blev det en super mysig slogstur med Mia.
Klättrade runt och snackade skit :-P 
 
Nu tagga om till dressyrträning imorgon med Zydansie. Får se hur det går nu när jag själv inte suttit så mycket på henne och sist det var jag som red så hoppade vi :-P men det blir nog bra.
Sista träningen innan jul sen ett litet uppehåll då min tränare ska vara helt ledig från träningar över jul och nyår.
 
Tid för oss att finslipa på hemläxorna ;-) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela