Min elev har en elev

Publicerad 2014-02-26 15:43:00 i Fresa, Maggie, Zydansie,

Tog med mig kapsonen ut till hagen och kollade av Maggie lite inom den akademiska lära från marken.
 
Tänker dock inte skriva vad vi gjorde eller hur det gick ner än att jag är nöjd över min lilla ponny.
 
* * * * * 
 
Att jag inte tänker avslöja mer är för att när jag hämtade hem lilla Maggie kom på den superva idén att Stella skulle stå för utbildningen i den akademiska läran på damen, och då vill jag inte avslöja för mycket utan Stella ska få starta upp en träning och bilda sin egna uppfattning innan jag börjar skriva vad jag tycker och tänker ;-) 
 
Ja jag är fullt medveten om att Stella precis börjat sin egna resa och utbildning i det akademiska men under mina år med hästar märkt det att genom att lära någon annan, lär man sig själv
 
 
Inte bara som att jag lär ut det jag kan till mina mänskliga elever utan som när jag lärt mig något nytt på t.ex Fresa så kan jag jobba med detta och sedan lägga över det i Zydansies träning. I och med det måste jag ta något jag precis lärt mig, tränat vidare med och sedan lära någon annan.
 
Då måste man känna till det man ska lära ut och veta hur det ska se ut såklart men även veta hur man ska göra för att ta sig dit och varför. Handlar en hel det om förståelse.
 
Självklart kan jag lära min elev att 2+2=4 men för det kan denne inte räkna matte, har ju bara lärt ut att just 2+2=4 inget mer.
Precis som med hästar, jag kan lära dom att ställa och böja men för det kan de ju inte jobba i form hux flux
Det krävs vägledning och träning.
 
 
Så nu får Stella ta den information hon får på lektionerna och träna på Fresa och Zydansie för att sedan lära Maggie.
Kommer själv också jobba henne men mest för att underhålla det arbetet hon lärt sig då Stella inte kan vara ute varje dag.
Kommer också vara med när Stella jobbar henne för att hon ska kunna ta hjälp vid behov men tanken är att Maggie nu är under utbildning av Stella ;-) 
 
 * * * * * 
 
Sen blev det en liten skrittrunda på Maggie med Fresa som handhäst för att hon skulle få följa med och klättra lite.
Zydan fick träna på att gå själv i hagen, vilket idag inte gick allt för bra då hon var lite svett när jag kom tillbaka av att ha sprungit och letat efter oss andra :-/ men bara att träna vidare. Skönt om även hon klarar av att gå själv vid behov.
 
Fresa var väldigt lycklig av att få följa med och traskade på fint <3 
 
 lånad bild från Stella

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela