Dags att kliva upp igen

Publicerad 2014-01-23 22:17:57 i Fresa, Haghäng, Zydansie,

Nu har jag friskförklarat mig själv.
Kände ingen ro i kroppen att ligga sjuk när jag vaknade i morse och det tog jag som ett friskhets tecken ;-)
 
Ut till damerna runt lunch med far för medicinering av Fresa. Bara tre dagar kvar, så skönt.
Känner mig så elak när jag måste sticka in en lång nål i henne varje dag :-/ men det hjälper henne <3
 
Drog av täckena och lät de lufta sin päls medan vi åkte hem en sväng.
 
Tillbaka till eftermiddagen och tänkte nu longera dom lite i snön och över ett par av mina terränghinder i hagen.
Satte på repgrimma och 8meterslinan på Zydan som fick börja.
 
Kollade av på volt alla gångarter och att hon fortsatte vara lyhörd oavsett gångart och hinder.
Skickade över henne över både stockhinder och däckhinder när hon var varm i kroppen. Fina språng och fin galopp
 
Fortsatte sedan träna hennes galopp då hon har en svagare vänstergalopp och nu hade jag perfekt tillfälle att låta henne träna sig själv utan ryttare men ändå med motstånd av snön.
 
Mycket stolt över passet och en trött Zydan fick sedan vila medan Fresa fick på sig grimman.
 
Eftersom hon fortfarande medicineras vill jag inte jobba henne svettig utan bara få henne att arbeta med huvudet idag.
Dock hade hon andra planer och avslutade nästan alla övningar jag bad henne göra med ett bocksprång och glädjerus runt och runt i snön. Sötsork <3
 
Med denna glädje i kroppen kunde ja inte neka henne lite hoppning då jag vet hon älskar det så skickade henne över ett par småhinder som avslutning. Frågar man henne var de minst 1.20 höga haha :-P
 
Sen blev det lite kraft och på med täcke för natten innan jag åkte hem. Nöjd och glad men lätt matt
Nu lite vila i soffan innan det blir dags för sängen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela