Tre svarta hästar, en vinst och ett nyår

Publicerad 2014-01-01 18:55:00 i Cereza, Fresa, Haghäng, Lord, Ridhus, Wilmer, Zydansie,

Snart har ännu en vecka gått sen sist och en massa har hänt, här kommer ett par grejer.

Zaba kom ner igen till mig och denna gång hade hon Wilmer med sig. Lord står ju hos mig sen tidigare då jag behövde låna mig en häst för Cerezas avvänjning och nu skulle Zaba åka utomlands över nyår och då erbjöd jag mig själv som hästvakt åt underbaraste Wilmer <3 också.

Byggt en hage i hagen åt honom och efter att han fått komma ut från transpoten och kollat runt i sin nya hage tog jag och Zaba en underbar uteritt på mina damer.

 Zaba verkar gilla Zydan ;)
 

Helgen kom sen och det blev en hoppträning för Zydansie i ridhuset under lördagskvällen. Ett litet genrep inför söndagens tävling som både jag och Stella var anmälda till.

Stella fick börja och vi gick på ganska hårt på hennes sitts, mot slutet flöt det fint och jag satt upp och bara kände igenom Zydan och mig själv på högre höjd. Lite loj så där i slutet men hoppade fint.

Söndagen bjöd på en liten klubbtävling.

Stellas började i en 70cm klass. Lite förvirrad framridning med hästar överallt men Stella verkade ändå få rätt bra koll på läget och lät sig inte påverkas allt för mycket.

Hon nollade sig i både grundomgång och omhoppningen, så himla stolt över mina tjejer =D

Sista klassen blev det min tur att sitta upp på en redan uppvärmd och framhoppad häst.Lite lyxigt ska det vara ibland ;)

Zydan var lite loj men lyssnade fint.

Nollade grundomgången och även så omhoppningen och fick exakt samma tid som en annan tjej i klassen. Hamnade på en delad förstaplats =D

 Älskade häst <3

Sen kom nyår. Var tidigt i hagen och pysslade om mina hästar och mina gäster.

Gjorde i ordning med hö och vatten som skulle räcka även hela onsdagen då jag inte skulle vara hemma först onsdagskväll och Stella som skulle ta hästarna skulle slippa slita och släpa allt för mycket.

Under tiden jag fixade med allt släppte jag in Wilmer till sin dotter och Lord. Meningen är nämligen att Cereza sen ska följa med Zaba upp till Stockholm ett tag och dom då ska gå ihop där, kände då att de redan nu skulle börja gå ihop sig i sin nya lilla flock.

 

Allt gick bra men det fick räcka med en timme denna dag då jag inte ville lämna dom så sin första natt när jag inte skulle vara hemma under kväll och natt.

Wilmer fick gå in i sin hage igen och jag åkte hem efter att allt hö och vatten var fixat, för lite förberedelse inför kvällens nyårsfirande.

Kvällen spenderades sen med ett glatt gäng hemma hos Mia och hennes sambo. Nu har vi gått in i 2014 och jag har stora förhoppningar på detta år ;)

 

Kommentarer

Postat av: EBBA LAGERSTRÖM

Publicerad 2014-01-10 15:28:48

Låter som väldigt bra dagar & grattis till vinsten! :)

Sv : Tack för kommentaren Elin!
Jag vet själv att jag sätter alldeles för stora krav på mig själv vilket är ett problem, jag ser aldrig något positivt och ser oftast det negativa större än det positiva. Vilket såklart är jobbigt men det är ju bara jag som måste ändra min inställning.

Haha, du har uppfattat mig helt rätt Ger mig inte först jag vunnit oavsett vad som krävs, vill jag gör jag det och jag ska verklige kämpa för att få bort detta. Ända sättet att besegra sin motgång är ju att kämpa, kämpa, kämpa, precis som du sa! Jag måste bara ta mig rejält i kragen nu och ändra min inställning!

Tack ännu en gång för din kommentar, den peppad mycket!
Kram!

Svar: Tackar :-)
Elin Eriksson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela