Olycksfåglar cirkulerar

Publicerad 2014-06-24 00:02:00 i Cereza, Fresa, Haghäng, Maggie, Zydansie,

Oj oj ännu en gång, lång tid sedan sist

Undran, förfrågningar och till och med lite skäll han man ju fått för att inte uppdaterat på allt för länge. Sorry

Ska försöka komma igång igen, är ju inte så att det inte händer en massa kul att skriva om. Bara svårt att ha tid och energi över efter dagens slut. Men lite små uppdateringar ska jag komma igång med igen så mina tappra följare ännu en gång får något att läsa igen när de väl klickar sig in här ;)

Förutom allt det vardagliga med midsommarfirande, födelsedgasrfirande och allt mysigt med de fyrbenta, helt underbara träningarna, uteritter med bus, bad, ponnyridning och en massa mer mys har dock mina älskade fyrbenta även hamnat i en stor ”olycks-bubbla” som vägrar ge med sig.

Zydan blev halt och missade både en dressyrtävling och hopptävling. Cereza busade lite hårt i hagen och typ vrickade sig och blev lite halt.
Och nu under en tre dagars läger jag och Elise var uppskrivna på med Fresa och hon med Maggie fick jag åka hem efter första dagen. Hade hoppträning för Pontus Westergren och han reagerade på Fresas knackiga bakknän =/

Ett problem som funnits där fast hon har varit så pass bra musklad att det aldrig varit något problem så att säga. Nu efter bebis och en hel del vila kom det och ryggen att bli ett problem igen.
Dock trodde jag vi fått ihop kroppen då hon haft sådan livsglädje och arbetsvilja som förr igen men han såg något annat =(

För att verkligen kunna gå rätt väg fram nu är ett klinikbesök inplanerat och vi hoppas på bra undersökning och hjälp med en planering för bästa resultat i hennes rehabilitering.


Elise och Maggie på avslutande hopptävlingen på lägret =D
 

Idag var även min olycksfågel till häst (Zydan alltså) igång igen.
Skulle verka henne och hon fick fullständig panik utan någon märkbar anledning. Hon studsade runt och lyckades sparka runt på mitt hovstöd och allt annats jag hade framme + att hon drog så hårt i halsringen att hon nästan inte fick någon luft stundtals.

Häst i panik men kunde inte hjälpa henne förens hon lugnat ner sig, annars hade jag nog kunnat göra mig ordentligt illa själv då älskade zydan var så inne i sig själv och inte såg något annat än sin egna panik. Mycket läskigt =S

Fick ringa ut min far som fick komma med förstahjälpen lådan då hon skrapat upp två djupare jack på ett bakben, fler små ytliga sår på de andra benen och även en lite större skråma på sin redan ärrade bläs och mule =( älskade Zydan vad hon ska göra sig illa <3

Nu får oturen gärna vända för mina älskade damer. De förtjänar inte detta <3 <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela