Återbesök nr.2

Publicerad 2014-03-04 21:47:00 i Fresa, Maggie, Mango, Zydansie,

Igår fick Zydansie först träna på att stå själv i hagen en stund då jag plockade ut Fresa och Maggie.
Fresa har nu sett fräsch ut i ett par dagar så idag ville jag känna hur det kändes. Satte mig upp och kunde snabbt konstatera att hon var mjuk och rörlig över ryggen, precis som vanligt.

Hon fick bära mig 15-20min i skogen och tog för sig som bara den. Maggie gick bakom så snällt så =)

Efter halva ritten hoppade jag av Fresa som fortfarande sprudlade av glädje och energi, så fick hon ta plats som handhäst på vägen hem medan jag satte mig upp på Maggie.

Vi njöt i solens strålar som sipprade ner mellan träden <3 helt underbart.

 

Väl i hagen stod Zydan snällt och väntade. Förra gången sprang hon sig svettig av oro och idag var hon knappt varm, verkligen skillnad från dag till dag.

Dags för henne att få jobba lite.
Lite AK från marken där vi fortsatte med voltarbetet och att hitta formen och spårningen i en god skritt. Fortsatte även att jobba lite på slutan som funkar fint på ena sidan men är väldigt svår på andra då hon gärna gör sig rak för att undkomma att ta i med sitt ”svagare” bakben.

Jobbade på och introducerade även lite öppna, men kom inte långt då hon idag inte alls var på humör och började gå emot tryck och ville bara springa från arbetet hela tiden.
Men så är det ibland

Vi tragglade på ett tag och avslutade sedan när hon började lugna ner sitt argsinta humör och gav mig ett par försök i rätt riktning i arbetet.

Sen bar det av till jobbet.

~~~~~~~~

Idag hade jag ledig dag då vi skulle på återbesök nr. 2 för Fresa hos tandläkaren.

Hon skötte sig exemplariskt och undersökningen gick bra. De två små tandfragmenten som var kvar sen sist har troligen satt sig fast vid skelettet och skulle de då behöva borra och bryta loss de och då förstöra den fina läkningen som är i gång i både tandkött och fistelgång, det skulle även ge ökad infektionsrisk och bli ett smärtsamt ingrepp.

Detta skippar vi helt och låter det hela vara då vår tandläkare är ganska säker på att kroppen kommer stöta bort bitarna själv när såren efter gamla trasiga tanden läkt.

Så hem åkte vi med väldigt goda nyheter och har tid igen först om 6månader, om nu inget skulle hända vill säga.

Har även fått medicin utskriven som jag dagligen nu i 14dar ska spruta in bredvid tandköttet vid tomrummet efter tanden för att påskynda läkningen ännu lite till =)

Väl hemma igen blev alla damerna överlyckliga och galopperade runt på ängen och busade järnet haha såg så himla härligt ut XP

 

På eftermiddagen blev det uteritt med lite galopp i vatten och hoppning över stock och sten barbacka med Mia på Mango, Elise på Maggie och jag på Zydan.

Satte mig upp på Maggie en sväng också då Elise blev lite orolig när hon bara sprang efter hindren och slutade lyssna. Hon var verkligen super pigg men fick ett par fina språng innan vi avslutade och jag hoppade upp på Zydan igen.

Alla skötte sig så bra så och verkade ha riktigt kul, både två och fyrbenta ;) super bra slut på en bra dag

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela